Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
LĂ€st 727 ggr
[typellisch]
0

God dag, 12 april!

Hej pĂ„ er 🙂

Vad ska ni göra idag?

SjÀlv ska jag ta med mig Molly ut pÄ grÀsmattan utanför oss i lÄnglinan.. sÄ ska vi busa och leka lite i 30-60min. En lÄngpromenad tÀnker jag avstÄ dÄ det kommer börja regna nÀr som, och Molly Àr inte heller förtjust i regn sÄ lite lek och bus i lÄnglinan blir nog bra helt enkelt.

Hon Ă€r sĂ„ van nu med mycket motion dĂ„ jag var i VĂ€rmland frĂ„n mĂ„ndag tills igĂ„r och vi var ute med hundarna i 3-5 timmar varje dag. SĂ„ mĂ„ste hĂ„lla i det dĂ€r kĂ€nner jag 🙂

Lathundarna
0

Vi ska inte göra ett smack. ÅbĂ€ket ska fĂ„ smĂ€lta senaste veckans trĂ€ning och gnaga mĂ€rgben, sĂ„ det Ă€r vila som gĂ€ller med enbart promenader och bus i regnet.

[typellisch]
0

#1 🙂

russin
0

SkitvĂ€der, sĂ„ vi tog en lĂ„ngis pĂ„ morgonen och ska slappa resten av dagen😉 Laddat med mĂ€rgben som kortbeningarna ska fĂ„ roa sig med senare idag - det ska komma massor med regn
.blÀÀÀ

Har Ă€ven pratat med veterinĂ€ren och fĂ„tt en tid om 1,5 vecka för att operera bort chipet pĂ„ min ena hund. Vi ska ta beslut om nytt chip beroende pĂ„ hur det ser ut nĂ€r det gamla plockats bort - sĂ„ ev kanske jag fĂ„r fundera pĂ„ en ful tatuering istĂ€llet 😼 Vill inte ha tatuering, men Ă€r lite fundersam pĂ„ om Ă€ven ett nytt kommer vandra och stĂ€lla till problem. Det nuvarande har blivit rejĂ€lt inkapslat och gör ont.

[RMSLiners]
0

Kan inte göra sĂ„ mycket sĂ„ i dag Ă€r hunden husses kapitel. Är lite handlingsförlamad i hĂ€nderna.

[typellisch]
0

#3 Hellre regn Àn snö i alla fall :).
Oj, sÄ chipet kan verkligen vandra runt i kroppen? Det trodde jag aldrig.

#4 🙂

Pennybus
0

Har haft studie, gÄtt ut med vovven och gett henne mat, hon fÄr ett mÀrgben att gnaga pÄ nu, sedan vid 3 sticker vi ut, och sedan vid halv 6 Äker jag och min kompis in till göteborg med vovvarna :)

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

russin
0

#5 - jo chip kan vandra tyvĂ€rr. Detta vandrade ner bakom skuldran nĂ€r hon var runt 4-5 mĂ„nader och har sedan dess blivit mer och mer inkapslat och nu stör det. Sitter precis i vĂ€gen för spĂ„rselen och ömmar om man tar pĂ„ "bulan" 😕

jollycox
0

Jag Àr pÄ skolan och hundarna sover med mamma(som jobbat natt) sÄ det blir nog en lÀngre promenad ikvÀll och sen mys framför tvn. :)

#7 AjdĂ„.. VĂ„r yngsta hane har chipet pĂ„ överarmen/axeln typ. Hoppas att han inte fĂ„r problem av det. Har din hunds chip vandrat ner pĂ„ höger sida?

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

russin
0

#7 nope, det sitter bakom vÀnster skuldra - precis dÀr remmen frÄn selen gÄr ner. Problemet Àr nog inte direkt att det vandrat, utan att kroppen pÄ nÄgot sÀtt reagerar pÄ det sÄ det har kapslats in rejÀlt = en bula pÄ ca 2 cm.

Även kattens chip har flyttat pĂ„ sig lite, men det kĂ€nner man att det Ă€ndĂ„ bara Ă€r som ett litet risgryn och som inte gör ont.

[TeamGolden]
0

Är hemma idag frĂ„n skolan dĂ„ jag vaknade med huvudvĂ€rk och magont, sĂ„ jag och Weasly har tagit slappdag! Som ofta nĂ€r jag Ă€r hemma lĂ„g vi i soffan och tittade pĂ„ Efter tio, men nu blir det frukost och jag och W ska se lite Pretty Little Liars, sĂ€song 3! Blir helt enkelt en slappis dag i soffan och sĂ€ngen med endast korta promenader â€ïž

Swadika
0

Idag blir en lugn dag för bebis, han har gjort illa tassen och haltar lite, sÄ det blir bara ut och kissa för honom och sen fÄr han bara vila. Stackars bebis, men han blir sÄ bortskÀmd nu med pussar, leverpastej och bara mys <3

Mvh Swadika
SajtvĂ€rd pĂ„ reborns 

jollycox
0

#9 Okej. Jag har nÀmligen lÀst att mÄnga som har ett djur som chipet har vandrat pÄ sÄ har det hamnat Ät höger.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

joheck
0

HÀr blir det lugn dag ocksÄ. Va ivÀg pÄ massa miljö- och socialtrÀning igÄr sÄ nu kan dom gott ta det lugnt en dag. Dom ska fÄ oxsvans att gnaga pÄ senare och sÄ blir det kanske en cykelrunda med antingen bara Pin eller bÄda.

LinaK
0

Kom nyss hem frĂ„n skolan, sĂ„ nu ska jag plugga lite tĂ€nkte jag. Hundarna har varit ute med husse som nyss Ă„kte till jobbet. Resten av kvĂ€llen blir det bara pinkerundor i trĂ€dgĂ„rden, jag bara orkar inte gĂ„ ut med dom i detta jĂ€kla vĂ€der. (Regn, blĂ„st och KYLA!!!) SĂ„ dom ska fĂ„ varsitt ben att sysselsĂ€tta sig med ikvĂ€ll 🙂

Ha en bra kvÀll allihopa!

// Lina - VÀrd pÄ Bichon Kolla gÀrna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

russin
0

#12 - Mini Ă€r inte som andra hundar😃

Jenna_Nord
0

Idag blir de en lugn dag :) jag Àr sjuk sÄ har inte mycket ork och kraft.. Men fyller Är idag, sÄ mamma har kommit pÄ besök och Àr just nu ute och gÄr en runda med hundarna sÄ dom för röra sig ordentligt! :) sen blir det nog en lugn kvÀll. Hoppas pÄ att bli frisk snart :)

Mvh Jenna