Gjorde jag rätt?
Hej! När jag var ute och gick med min hund gjorde han "nr 2" och jag tänkte SJÄLVKLART plocka upp det men papperskorgen var på hemvägen och jag skulle dessutom bara gå 7m till och sedan vända så jag beslöt att jag skulle plocka upp det på hemvägen. Då kommer en man ur sitt hus väldigt arg och faktiskt skriker åt mig att plocka upp hundskiten. Riktigt förbannad var han och jag svarade "Plockar upp det på hemvägen." (Skulle alltså bara gå ca. 10m till.) Då skriker han att jag ska plocka upp det ändå så jag gick surt tillbaka och plockade upp och sedan gick hem. Det är ju trots allt min hund och jag hade bara tänkt gå 10m till och sedan plocka upp det. Kände mig väldigt dum. Självklart kunde jag plocka upp den sk. "Hundskiten" men såg inget fel med att plocka upp det på hemvägen. Hade inte reagerat lika starkt om han kunde hållit en lugn ton men nu skrek han åt mig. Gjorde jag fel?
Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.
Men det kunde ju inte han veta att du skulle ta det på hemvägen plus att det är kanske många som skippar att plocka upp skiten och att han inte tycker att det är så trevligt att ha liggandes där? 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Givetvis skulle inte gubben ha skrikit åt dig, så onödigt att bli arg för något sådant.
Fel gjorde du ju inte då tanken av dig var god eftersom du verkligen tänkte plocka upp, men det bästa är att agera på en gång då det annars kan sticka i andra folks ögon och dom vet ju heller inte hur du tänker 😉
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Jag förstår frustrationen mannen måste känt, och jag förstår om du upplevde honom som onödigt aggressiv. Men enklast för att slippa sånt är att oavsett hur många metrar man än ska gå plocka upp direkt.
Faktist är jag skit trött på alla som inte plockar upp hundkiten liten som stor hund man tar upp det. Jag ryter inte åt folk som inte plockar upp men jag är inte den som är tyst heller, utan erbjuder dom en påse o säger det där tar du upp. 😉
#1 Jag sa ju till honom att jag skulle ta upp det på hemvägen men han sa att jag skulle ta upp det ändå. Eller ja, skrek. Tack för svaren! Då ska jag plocka upp det nästa gång på direkten istället. :) tyckte ändå det var onödigt att skälla ut en femtonårig som bara vill ta en promenad med sin hund… fast ja, förstår väl hans tanke.
Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.
Förstår inte riktigt meningen med att tvunget gå tio meter till innan man plockar skiten 🤪
Jag förstår frustrationen hos mannen, och även att han skrek.
Ser man folk som inte plockar upp tillräckligt många gånger, och man trampar i skit tillräckligt många gånger så brister det till slut 😎
5. Jag tycker väl att han överdrev med gapa på dig, men lugnast är någ ta upp bajset direckt nästa gång ändå 😉
#7 Ja, det är nog bäst så. :) I det området jag bor brukar det inte vara oplockat så jag vet inte riktigt vart han hade fått frustrationen ifrån… men men.