Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2092 ggr
Swadika
0

Är det pinsamt?

Jag pratade med en vän i morse om ja hundägandet och så. Hon sa att det värsta med hundägandet är att plocka bajs, och jag kan hålla med till viss del. Men det hon tyckte var värst var att det var så pinsamt att plocka upp bajs.

Äckligt, ja kanske men pinsamt? Tycker ni det är pinsamt att plocka bajs?

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Annette
1

Det är vare sig äckligt eller pinsamt, tycker jag.

[Ebidda98]
15

Är snarare "stolt". Jag gör något som är rätt, att låta bajset ligga kvar - det är pinsamt enligt mig 😃

Tina
2

Tycker snarare att det är väldigt pinsamt om jag av någon anledning inte plockar upp bajset, typ om jag glömt påsar. 😉

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

Pennybus
0

Det är inte äckligt och det är inte pinsamt, det är en del av hundägandet.

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

[Bullen300]
0

först tyckte jag att det var pinsamt men nu har jag insätt att det är pinsammare att inte plocka upp för att man har glömt påsar :)

Loveradio
2

Nä det tycker jag inte.

Däremot är det lite pinsamt om hunden bajsar på olämpliga ställen. Hört om hundar som bajsat mitt på övergångsställen. Det skulle nog vara ganska pinsamt. Eller om hunden bajsar löst och man ska försöka plocka upp det. Kan vara lite jobbigt.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Pennybus
0

#6 Min bajsade mitt på gångbanan i en korsning, bara att ta fram bajspåse och plocka upp de!

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

Swadika
0

Skönt att höra att inte fler tycker det är pinsamt, jag har aldrig hört någon som tycker det så blev så förvånad när hon sa det.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

LLLINN
0

Det jag tycker är pinsamt är att INTE plocka upp bajs. Sedan vill man kanske inte sitta och gräva upp en hög illaluktande hundbajs just som killen man gillar går förbi, men det är en annan sak ;)

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

Frosstis
4

det är svinpinsamt att glömma påsar och inte plocka upp, men ännu pinsammare om någon ser det 🤫

Sen tycker jag det är pinsamt ifall det står ett gäng snygga killar och hunden skiter framför dom och jag måste plocka upp det, då hade jag hoppats att han har skitit någon annanstans.

malinroth
5

Jag tycker det är pinsamt att vara hundägare nu på våren och det smälter fram massor med äckliga bajskorvar överallt… Jag tycker inte alls att det är pinsamt eller äckligt att plocka upp efter mina hundar men att plocka upp efter folk som lämnat efter sina djur tycker jag är ganska äckligt av någon anledning… men om mina bajsar nära en skitkorv som är kvarlämnad brukar jag ta upp den också. 

jag förstår att folk blir anti hundägare när folk är så förbannat lata med att plocka upp bajset efter sina hundar och dessutom låter de kissa överallt. Det är ju klart hundarna måste få kissa men jag tycker att det är äckligt med hundägare som låter hundarna kissa precis utanför portarna på hyreshus, på folks hus, soptunnor, brevlådor osv.

LLLINN
2

#11 Håller med om att det är äckligt att hundar kissar på hus, staket, brevlådor och dylikt. Men att hundar inte skulle få kissa på soptunnor förstår jag inte, dels därför att de knappast är fräscha föremål i sig och dels därför att det är sällan någon bryr sig om hur det luktar längst ner på en soptunna :P

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

malinroth
2

#12 Nja hellre på en soptunna än på ett hus tex men  det betyder inte att det är ok. Jag tycker iaf inte att det är ok att låta sina hundar kissa på andras soptunnor… Men vill man själv ha en kissig soptunna så kan man ju låta hunden kissa på ens egen. Brevlådor innehåller ju mest räkningar och annar skit nuförtiden och inte vet jag om någon bryr sig om hur det luktar längst ner på en brevlåda men det ser inte trevligt ut och det är ju trots allt någon annans egendom..? Det är min åsikt, dock inte riktigt det tråden handlade om.. 😞

zanten1
11

Nej tycker inte alls att det är pinsamt. Det som däremot är pinsamt är när hunden har gjort sitt behov och man står där, utan bajspåse, när en massa folk passerar. Får bara lust att skrika "JAG HAR GLÖMT, DET VAR INTE MENINGEN, JAG HAR GLÖÖMT" åt alla.. 😞

Portie
0

Tycker inte det är ett dugg pinsamt, mycket mer pinsamt att lämna kvar tycker jag.

brukshundar
7

Nej, jag tycker inte det är pinsamt men som de flesta här skriver så tycker jag dock det är otroooligt pinsamt när man råkat glömma bajspåsar eller man var helt säker på att man hade i fickan men så vart dem slut!! Det händer oss alla NÅN gång… man är ju inte mer en människa liksom! 

Ett sådant scenario inträffade mig en gång faktiskt. Var ute med min hund och hon bajsade mitt ute på trottoaren utanför en restaurang inne i stan och bland folkvimlet. Fick panik när jag insåg att bajspåsarna inte var där. Som tur var var min sambo med så han sprang in på Konsum (som var precis intill, vilken tur) för att hämta vanliga påsar så man kunde plocka upp!! Medan jag stod där  och väntade på honom så kom det folk fram och klagade och svor åt mig för att jag inte plockat upp. Då blev jag faktiskt förbannad och sa att "Inte hade jag stått kvar här vid skiten om det vore så att jag tänkte skita i att plocka upp det?" SOm tur var kom det ett gäng med pensionärer och stod på min sida👍

http://www.exceedsaska.blogg.se

Medarbetare på brukshundraser iFokus

[TeamGolden]
0

Åh fy ja 😞

Min hund har fått ovanan att bajsa mitt på T-centralen varje gång vi går mot tunnelbanan och fy jag skäms så innerligt!!!!😟

mingman
0

Haha.

Jag tycker nog bajs är naturligt, speciellt som Fidel ännu är valp och det sker när det sker. Däremot igår hade han fått i sig något knäppt. Vi promenerade, och precis på gräsmattan utanför entrén till dagis ställde han sig, och utan förvarning rann det ut en blandning av mycket löst bajs och grönt slem.

Jag försökte skopa upp det så gott det gick, men tyvärr blev det lite kvar.

Tycker dock det inte är pinsamt. Jag kan ej rå för att min hund blir dålig i magen. Just där hade han inte fått bajsa, men detta kom helt utan förvarning. Hade någon kommit och varit arg hade jag försökt förklara, men ingen var där som kunde se.

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

Catta-
0

Som många andra har skrivit är det mer pinsamt att inte plocka upp :P

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

[typellisch]
0

När jag plockat upp och går med en bajspåse i handen tänker jag ''Se, alla hundägare är inte hopplösa!'' … jag skäms och tycker det är pinsamt när bajspåsarna tagit slut och jag inte kan plocka upp eller när Molly haft diarré och jag verkligen inte kan plocka upp det.

lsoderberg
0

jag tycker inte de är pinsamt att plocka upp bajs, säger som några andra att de är pinsamt om man har glömt påsar och låter de ligga. oftast brukar jag täcka över de när de finns snö då :)

[Timantis]
0

Äcklig nja pinsamt absolut inte.

Misarn
0

Precis som flera andra skriver så är det mer pinsamt om man inte plockar upp efter sig.

Anaid
0

Om några veckor får vi vår valp, jag har nog tänkt plocka upp efter den. Äckligt är det säkert (jag har lite problem med baciller) så jag lär väl ha minst dubbla påsar när jag ska plocka upp. Men pinsamt kan jag väl inte tycka det kan vara. Däremot var det väldigt pinsamt att läsa en hård diskussion på fb om all hundskit som töar fram när en som "haft hund hela livet och tycker att den här diskussionen är löjlig" skämde ut sej med att skriva att hon minsann inte plockar hundskit för den försvinner ju och hunden gödslar buskar… Kul när barnen blir gödslade av hundskit 😡

"Rädslan klänger fast vid och håller kvar allt vi har, kärleken ger bort allt vi har."
ur Samtal med Gud

[typellisch]
0

#24 Visst att hundbajs liksom bryts ned av naturen osv. Men liksom snälla, vem vill trampa i hundbajs samt när ens hund kliver i något lort och man får bära upp hunden och ner i badkaret och skölja av? Så ja, den människan skämde ut sig minst sagt! 😐

BlueBäst
0

Jag tycker absolut inte att det är pinsaam, det är pinsamt om man inte plockar upp;)

Men håll dig tätt intill mig, för vi kan gå på vår egen väg.

Medarbetare på barnens ifokusRegnbåge

Swadika
0

Håller helt med er, det är pinsamt om man inte plockar upp. Har hänt mig när man glömt påse eller de få gångerna hunden bajsar två gånger på en promenad. Då hoppas man innerligt att ingen är i närheten

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Frosstis
0

Det var fruktansvärt pinsamt en gång när jag var liten, jag gick runt området med hunden och så sket han utanför någons hus- och dom var ute och såg det! Och jag hade glömt påsar. Så dom fick ta en spade och ta upp det, jag skämdes jättemycket..

[typellisch]
0

#27 Hände mig imorse 😐 En bajspåse och en hund som bajsa två gånger.. hann precis knyta påsen sen stack hon iväg till nästa ställe. Så pinsamt!

Swadika
0

#29 det är alltid då man undrar varför man inte har fickorna fulla med påsar.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[typellisch]
0

#30 Brukar fylla på så jag har tre påsar med mig på varje promenad men tänkte imorse ''äh, det behövs inte'' 🤔 Det är alltid när man tror det inte behövs som det behövs!

mingman
0

Vi har såna där jättetunna minismå rullar med 20 påsar på varje i fickan. Tar nästan ingen plats, men räddar dagen om de behövs. Köpte på mig ett helt sånt lager när de hade utförsäljning på animail, så har såna rullar typ överallt.

Jag hade till och med två i fickan, vilket var tur, för igår tappade jag en, till Fidels stora förtjusning. Efter några minuters tugg och dragkamp var det bara att slänga den rullen xD.

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

[typellisch]
0

#32 Tack för tipset! :D Har nyss beställt saker från Grizzly Zoo, attans att tipset inte kom tidigare 😐 Får tänka på det tills nästa gång!

Intehärutandär
0

Nej, jag tycker inte att det är pinsamt alls. Därimot kan det vara drygt att gå runt med en bajspåse längre, för de inte har varken sopkorgar eller bajs-tunnor på hälso-stråken vi brukar gå. Mycket konstigt. Så vi kan få slänga det nästan hemma.

Swadika
0

#32 ah vad smart, det måste jag kolla närmre på. Förr hade jag alltid en midjeväska med mig med bajspåsar (plus typ godis, klicker, vattenflaska men det har inte med diskussionen att göra) med ett 30:tal  bajspåsar i. Så då tog det aldrig slut. Men jag slutade med det för det var klumpigt att ha under alla lager när det var vinter.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

sunnys
0

Nej pinsamt tycker jag inte direkt att det är, men finns ju ställen som är lite mindre lämpliga, t.ex när han satte sig mitt på gågatan i stan, men nöden har ingen lag!

Cazzos
0

Äger inte hund själv men har plockat upp bajs innan när jag rastat kompisars hundar, och jag tycker absolut inte att det är pinsamt - det går ju så snabbt, och vad ska man skämmas över?! 😃

thildatessie
0

Jag tycker inte att det är äckligt alls. Pinsamt är det bara om det är ett olämpligt ställe eller om fel personer går förbi. Min svägerska blir så äcklad att hon nästan kräks så vad jag vet så plockar hon inte upp. Jag brukar ha fickorna fulla av påsar och jag har extra i bilen men ibland tar de slut ändå.

isabella93
0

Nej, att plocka upp det är inte pinsamt. Däremot kan det kännas lite pinsamt ibland när de bajsar på olämpliga ställen. Dalmatinertiken, Saga satte sig till exempel en gång och bajsade en rejäl hög framför ganska många människor (som väntade på en buss) när vi just hade klivit av bussen på resecentrum i stan…

LinaK
0

Tycker inte att det är pinsamt, som någon/några andra skrivit så är det mer pinsamt att inte plocka upp.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Alvidusen
0

är så van med det så har ingen direkt tanke lr känsla om de

[Daniela1983]
0

Lite pinsamt att plocka upp kanske, men jag känner mig även stolt inför andra när jag gör det och andra ser det. Stolt för att det visar förbigående, titta jag är en ansvarsfull hundägare.

Mest pinsamt att inte ha påse med sig och lämna kvar.