Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 981 ggr
[amysmatte]
11

Jag är så glad!

Måste bara dela med mig av vad som hände idag.

Jag var ute på en äng och som många vet så är min hund rädd och osäker på människor och skäller så fort någon närmar sig eller går förbi nära oss.

Vi gick vid en väg vid ängen och jag såg att det kom en joggare och tänkte "nej jag orkar inte behöva förklara mig för honom också när Amy skäller" så jag ställde mig ca 1,5 meter från den lilla vägen, på gräsmattan. När han börjar närma sig så kommer det två cyklister i full fart också och jag tänkte ju att det skulle bli mycket värre men Amy tittade bara på dem ca 2 gånger och höll ögonkontakt med mig istället och satt fint och skällde inte en enda gång! Jag kunde inte tro mina ögon och öron och var så glad.

Sen skulle vi gå hemåt och så stod det en man med en barnvagn vid ena sidan av vägen och jag tänkte att jag kunde testa gå förbi honom med Amy och hon klarade det GALANT! Hon vände bara huvudet en gång när vi hade gått förbi fastän hon brukar skälla och dra ännu mer än vad hon gör annars när det är någon nära. Tänk er att det var en väg på ca 1,5 meters bredd.

Jag tror verkligen att dem kontaktövningarna har hjälpt oss en hel del för hon behöll ögonkontakt med mig nästan hela tiden när joggaren och cyklisterna kom och när vi gick förbi mannen med barnvagnen!

Jag är så glad och stolt över henne att hon inte blev rädd osv!

Sen kom det en man mot oss och jag berättade för honom att vovven är rädd för människor och hon började skälla för att han kom för nära så han backade. Sen ca 2 minuter efter så närmade han sig igen och då satt Amy stilla och bara tittade på honom. Min sambo tyckte det var så häftigt! Och vi är båda glada att det börjar ske en förändring sakta med säkert 🙂

Pennybus
0

👍

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

zanten1
1

Alltid lika roligt när man gör framsteg! 😃

[amysmatte]
1

#2 Ja jag känner lyckorus i hela kroppen:D

Reise
1

Supergrattis!!! Vad roligt! 🙂Hon vet nog att matte finns där för henne, så allt kanske inte är så läskigt trots allt.

[amysmatte]
0

#4 Tack så mycket :D Ja det hoppas jag att hon gör :)

[Forest]
1

Härligt att träning ger resultat. Ger din vovve en nospuss för hon var så ducktig 😉

[amysmatte]
0

#6 Ja verkligen :) ska jag göra:D