Hundar iFokus

Hundar

Etikettpälsvård-omvårdnad
Läst 1534 ggr
CHARMEN
0

Klippt i pulpan

Hej Jag råkade klippa i pulpan när jag skulle klippa Chesters klor förut och det började blöda, inte jätte mycket så det slutade efter en stund men det har börjat igen när han var ute och lekte. Borde jag torka av och låta det vara eller ska jag lägger ett tass bandage eller nått för att förhindra att det börjar blöda igen sen? Tacksam för svar:)

Hälsningar Lovisa & Chester❤

Belimas
1

Det du kan göra (om du har det hemma) är att doppa klon i lite potatismjöl, om det skulle börja blöda igen. Det brukar fungera okej om man inte har blodstoppspulver hemma =) Men något tassbandage behövs inte, bättre att det får lufta sig.

Emlielki
0

Pulpan brukar dra åt sig relativt snabbt så, så något plåster behövs inte.
Men som #1 sa kan du doppa klon i potatismjöl om det blöder mycket.

I framtiden kan du se till att köpa blodstoppspulver, det är sådant som alltid är bra att ha, om man råkar klippa i pulpan.
Jag har alltid blodstopp redo när jag klipper mina hundars klor, för de är såna som sprattlar och då kan man slinta. :)

/ Line Kinnari

www.linekinnari.se - Portfolio 

CHARMEN
0

Okej tack för tipsen det har slutat blöda nu men om det börjar igen så kör jag på potatismjöl, och jag får se till att köpa blodstopp också någon dag:)

[typellisch]
0

Jag råkade klippa rejält i Mollys pulpa.. blödde ner mina byxor, golvet osv. Sen slutade det blöda och sen när vi kom in från en promenad blödde det igen. Molly var ju hur lugn som helst, haha. Jag tvättade rent med vatten sen inget mer :).

CHARMEN
0

Okej Chester ska få bada sen så då passar jag på att tvätta rent och så:)

[typellisch]
0

#5 Ja :). Jag vet inte om man ''ska'' göra det men jag känner att jag vill rengöra lite så det inte åker in smuts och irriterar liksom

CHARMEN
0

#6 ja så känner jag me:) det är ju inte så kul att gå omkring med irriterande skräp i sina sår, det skulle inte jag tycka om iallafall😛

[typellisch]
0

#7 👍