Lick Treat
Hej!
Jag ska beställa hem det nya hundgodiset lick treat. För er som inte vet det är det som en deoderant som hunden slickar på och får ut den goda smaken.
Denna kommer ju i 3 olika smaker biff, kyckling och bacon. Jag undrar då vilken ni skulle tagit? Har du testat denna belöning? Vilken smak tog du och vilken tyckte din hund bäst om?
Jag funderar på biff och kyckling för dom verkar godast! :)
Jag vill ha den för att min mops blir så taggad vid agility träning och slickande är lugnade för hunden, sen är den ju otroligt smidig att ha med sig, kladdar inte, tar inte så stor plats, och verkar som en rolig grej! Jag hoppas att hundarna gillar den så man kan beställa den fler gånger! 
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
Jag vill varna lite då jag nyligen läste om en hund som greppat med tänderna runt kulan och den lossnade och hunden svalde den. Behövs tydligen inte så mycket tryck, så ha koll.
Vilken smart belöning
1 extra kul att du visa bild på hur mycket din tös gillar den med 
Skulle också vilja testa bara för att! 
Köpte alla 3 smakerna till mina hundar, dom tyckte inte om någon av dom mer eller mindre 
Jag har två stycken, bacon och kyckling. Dalmatinertiken och valpen gillar båda två lika mycket, de verkar inte ha några preferenser. Den äldre dalmatinerhanen vägrar båda smakerna, han tycker att godis ska vara i fast form ;)
Min bacon-"deo" har en kula som snurrar väldigt lätt, och den börjar lätt droppa, speciellt om det är kallt ute. Locket blir kladdigt på insidan, och ibland blir det så mycket att det sipprar ut i springan mellan lock och behållare. Men det beror ju knappast på smaken, utan på att kulpassformen på just den råkade vara dålig.
Annars är det ju väldigt smidigt att ta med sig, den räcker länge utan att ta stor plats och man behöver inte krångla med godispåsar (även om jag oftast har med mig vanligt godis också, det fungerar bättre till vissa saker).
Va roligt att Ruby gillade den! Får nog köpa alla tre då. ;)
Mina kan inte bita av kulan som tur är. Sen får man nog se till så att hunden inte biter i den, utan att den SLICKAR och inte biter. 
Ja det är just de som gör att jag vill ha den, då kan man ju ha med sig godis i fin jackan till stan utan att smutsa ner..
Du får väl ta och köpa en, kan ju skriva sen vilken som uppskattades mest! 
Va tråkigt! Är iaf glad att du skrev de! :)
Haha skrattar lika mycket av "han tycker att godiset ska vara i fast form"! Det med att de rinner går ju att lösa, är ju bara att ta en plastpåse runt om!
Luktar dom något eller är det knappt märkvärt?
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
mina hundar älskar dem. har alla smakerna, men min med kycklingsmak vart också sådär rinnig och läcker i fickan :( så den får bara stå upprätt på en bänk och så tränar vi med den inomhus.
hörde oxå att det var nån hund som svalt kulan.. jag har testat att trycka och pilla på minas kulor och ingen av dem sitter löst.. så tror man ska ha maximal otur, plus man borde kunna känna själv om kulan sitter så löst.
som sagt är den ju bara till för att slickas på, men min ena hund tog det ganska länge för henne att bara slicka och inte 'hugga' efter den med hela munnen, jag får fortfarande påminna om att slicka ibland istället.
De luktar som buljong i den smaken de är av. för den innehåller ju bara buljong.. min kompis tycker de luktar jätteäckligt, jag tycker de luktar lite gott nästan :P
Va roligt, haha ja då får jag väl beställa alla 3 då.
Haha jag som tänkte spara den pengen. Men vad gör man inte för hundarna 
Det är ju bara 4veckors hållbarhet efter öppning så måste man ställa dom i kylen eller dyl? Hur vet man när dom är slut?
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
Vi säljer dem om någon är intresserad? En kul grej! Gav bort flera i julklapp. Vissa hundar försöker tugga på dem innan de förstår grejen. Själv tycker jag att de luktar soja faktiskt.
#9 De kommer inget ur dem ungefär som en deoderant
jag har biff och bacon. bacon tar hon inte alls. biffen däremot går ner men är inte jätte populär
biffen tycker tom jag luktar gott! typ som sås
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.
Jag provade beef smaken. Min mops Linus tyckte om den - men han gillar godisbitar mer. Han går inte igång lika mycket på licktreat som han gör med godisbitar vid träning. Så för oss blir det inte fler inköp av den..
VA roligt att jag får så många svar, och olika! Jätteroligt!
Var bor ni? Frakt kostnad, smak, pris? :)
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
Vi bor utanför Örebro, fri frakt, bacon,kyckling, beef, pris 59:-
Är du intresserad skicka Pm
Jag har inte testat den och tänker inte göra det heller förrän de har modifierat den så att kulan inte lossnar så lätt som den kan göra idag, vill inte riskera något. Synd för jag tror att hundarna hade älskat det, de älskar mjukost på tub iaf.
Min hund gillar väl den sådär (har med biffsmak) men jag tycker den luktar så oerhört äckligt!
Dessutom så är kulan nästan omöjlig att snurra på :(
#15 Hur kan du veta att kulan lossnar om du inte har testat den?
2 bra varning, det är någ lätt man glömmer den i jackan eller framme och får hunden tag i den så är det livsfarligt.
#18 - detta var vid ett träningstillfälle när matten höll lick-treaten i handen. Hunden bet tag runt kulan istället för att slicka och kulan släppte visst lätt. Lite läskigt att det inte behövdes så stort tryck runt kulan för att få den att ploppa ut.
För mig är den ändå inte aktuell då jag har små hundar - känns för långt ner till backen. Enklare att kasta en godbit och spara ryggen
Därför att det var en annan på ett annat forum som hade testat den och hunden hade bitit tag lätt om lick treaten, kulan lossnade och hunden svalde den. Se även #2
Som jag sa roligt med olika svar, tar till mig varje kommentar! :)
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
#20 Oj då! Det var ju inte bra,kanske inte en produkt som man ska sätta fram till vem som helst! Ska skriva det i beskrivningen. Tack!

Min jrt bet tag om den men inget hände så tror inte det är så vanligt att den lossnar. Tycker den är skit smidig men synd att öppnad förpackning bara håller i 4 veckor. Hinner aldrig använda upp den på 4 veckor, känns inte så kul att behöva kasta när det finns kvar ganska mycket i den.
#23 Jag tror den passar för väldigt aktiva inom lydnad och trix.
Hoppas att de utvecklar produkten så att den fungerar perfekt!
Det beror nog på vart de biter tag om den också men visst det kan ha varit ett måndagsexemplar dock ska man vara medveten om att det kan hända.
Nu har jag (eller rättare sagt Hugo) också provat Lick Treat, denna gång med biff. Var ingen jättesensation för kräspelle, men den gick ner, och man kunde göra ett långsamt Sitt för att smaka. Tyckte dock att den luktade väldigt starkt och lite konstgjort. Vet inte vad jag ska sätta för betyg än!
Roligt att du återupplivade tråden #26
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
Ronja tyckte om den i början, men som #26 skriver så luktar den otroligt starkt och min hund vill inte ha den som belöning efter en kort stund. Hon tröttnar liksom. Har fått för mig att hon tycker att den är stark.
För oss har den varit helt värdelös. Allvar har liksom inte tid att tramsa med att stå där och slicka😃Har även märkt att många hundar blir otroligt törstiga av dem oavsett smak. Känns som att jag hellre satsar på en påfyllningsbar belöningstub istället, då det blir billigare in the long run och jag kan fylla på med vad jag själv känner för.
Va smart! Den kanske man ska beställa hem? 😎Väldigt bra pris iaf!😉
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
Ta inte fel på den vanliga deodoranten och Lick Treat nu bara… 😉
Toppen tips. Har aldrig sett dem innan men håller med om att de blir billigare i längden + att du kan fylla den med det hunden tycker bäst om!!
Min har provat den med Bacon-smak men den gillade han inte alls. Luktade nog alldeles för starkt.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Har en med biffsmak tror jag. Visst slickar hon på den om man håller fram den. Men inget hon skulle gå genom eld för direkt. Tröttnar rätt fort .
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
Hahahaha skulle inte förvåna mig om jag gjorde de någon dag där man sovit illa.😂
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
#35 Blicken man får på bussen eller tåget av främlingar t.ex., hur komiskt blir inte det! 😉
Skulle nog få lida i skolan och bussarna..😉
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
Ett alternativ är ju skinkost på tub :) billigare och har aldrig hört om en hund som inte gillar detta :)
Jo skinkost har jag tänkt på men då har jag en mamma som kommer med "de är onödigt att köpa till hunden" eller så tar familjen den och hunden får inget.😮 Mopsen har också lite svårt att få belöningen själv då jag måste trycka hela tiden. Men får väl sno med mig en tub från affären och gömma i kylen. ;)
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
#39 Om du köper en sån där "tub" som i #29 och fyller på med skinkost, så kan jag nästan lova att övriga familjen inte vill använda den till den egna mackan 😎 Har själv testat liknande på sambon 😃
Smart där! Haha skulle nog inte förvåna mig om min bror en natt när han blir hungrig skulle ta den ändå. 😃
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
Hur rengör man dom där påfyllningsbara tuberna? Är dom lätta att rengöra om man saknar diskmaskin?
Vilken bra fråga! Tänkte också på de.
Och vad kan man fylla på med? Bara typ skinkost eller "flytande" saker?
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
#42 Står såhär på den hemsidan jag hittade den på; "Enkel att hålla ren, går att ta isär den i fyra delar. Handdiska locket och resten går att maskindiska."
Och går det att maskindiska borde det ju rimligtvis gå att handdiska, även om man kanske får skaffa en flaskborste eller nåt 🙂
#44 Okej då får man skaffa sig en flaskborste alltså. Gillar idén med påfyllningsbar tub :)
#43 Läste mig till allt från leverpastej (som man spär ut med lite vatten), till kattmat, till fisk(bullar), etc. Så det går nog att använda en hel del om man bara använder lite fantasi också 🙂
#45 Ja, det känns både billigare och mer miljövänligt. Ska själv klicka hem en nån dag. Perfa för inomhusträningen 🙂
Jag har beställt en sådan tub som tipsades om i #29
Väntar med spänning på att få hem den så får vi se vad jag tycker om den. Men tror sanningsenligt att den kommer bli toppen, speciellt med tanke på att man kan fylla den med hunden egen favvo 😉
Nu är jag ägare åt en sån tub, älskar den! Kan verkligen tipsa den då den hjälper mig otroligt mycket.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
Tuben hemkommen och väl testad både hemma i köket, med på promenad och som belöning på agility tävling! Helt toppen, och min hund älskar den eftersom matte fyller den med smaskens klet.
Jag har testat den med biff, och visst hunden gillar den- men han gillar annat godis mkt bättre. För er som vill köpa Lick Treat billigt rekommenderar jag http://shop.textalk.se/se/article.php?id=21446&art=14244022

Lick treat fungerar förresten bra som belöning vid kloklipning. Enkel att ta fram efter varje klo och sätta undan. Använder man nåt för gott godis vill inte Aska vara stilla :P Men lick treaten fungerar bra =)
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999