Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1657 ggr
[typellisch]
0

23 mars, hej hej

Nä, ska snart ta ut mitt monster på en timmes promenad eller 30min… får se hur kallt det är ute (-3 enligt internet) och styra upp det då! Men en längre promenad har vi inte tagit på en vecka då snön kom tillbaka och vi båda börjar bli rastlösa!
Sedan diska och sådär.. får se helt enkelt vad dagen har att erbjuda.

Vad händer för er del?

Pennybus
0

Jag ska sova en stund så får mamma ta hand om en promenad, sedan blire ut och träna. Ska också "brake the news" att jag antagligen inte skaffar valp iår tilll min kompis som också sett fram emot det, så nu blir det inte en så händelserik sommar /: Vi kommer säkert ta en långpromenad i skogen och jag ska fota :)

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

LinaK
0

Godmorgon!

Nu har jag äntligen (eller ja det har ju varit roligt också) avslutat min praktikperiod som varat i 6 veckor, så nu kommer jag kunna vara mer aktiv här inne på hundar iFokus. Känns skönt!

Idag ska vi snart ut i skogen och plocka lite björkris, så jag kan sätta i lite fjädrar i som ska vara på framsidan på huset. Sedan ska vi ta en runda med hundarna i skogen var det tänkt så dom också får njuta av det härliga vädret. Annars ska vi bara ta det lugnt och slappa idag 🙂

Önskar alla en bra dag!

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[typellisch]
0

#1 Hade ni planer på valp?

#2 Härlig dag, ha en bra dag du med!

Pennybus
0

#3 Ja /: Då inga fler uppfödare av "min" drömras ska ha kull till sommaren aå får jag vänta tills nästa och vänta ett år på gymnasiumet dock kommer jag lägga större fokus på min hund och gå kurser(agilityinstruktör o.s.v.) och fortsätta vara dagmatte :)

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

[RMSLiners]
0

Städa och riva bort alla mattor från golvet då hunden är på väg in i löpet. Ska klä av soffan också och kasta klädseln i tvättmaskin, den är liksom inte så vit längre. Sen ska jag banne mig klä soffan tiotusen filtar igen nu när löpet är på g.

Just nu är husse ute med henne på en 1,5tim promenad i rask takt.

[typellisch]
0

#4 Den som väntar på nåt gott ;)

#5 Haha, hundlivet :).

Loveradio
0

Godmorgon! Idag har jag bokat en rastgård vid ett hundpensionat här i närheten så där ska min hund få springa runt och busa av sig. Och jag slipper oroa mig över att han ska få syn på nån hund och springa fram och hälsa.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[typellisch]
0

#7 Kan man boka rastgårdar? Vad häftigt :)

Loveradio
0

#8 Vi har inga rastgårdar här i Umeå vilket är väldigt tråkigt. Så jag brukar ibland hyra en rastgård som ett hundpensionat äger. Kostar 50 kr/timme så lite surt att behöva betala för att hunden ska få kunna springa av sig i en rastgård.. Men vad ska man göra.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[typellisch]
0

#9 Ja jo.. men det är ju ändå en bra idé.

malinroth
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag och hundarna är i stugan med mamma över helgen. Så vi ska väl snart ut och ta en promenad eller en skidtur på isen. Sen göra lite påsk här tror jag :) Sen har jag tagit med massa torkat kycklingkött och nöthjärta och klickern så det blir till att träna lite också! :) Blir nog att vara ute mest hela dagen antar jag, skotta och grilla lunch och sånt också. Senare ska jag in till stan och byta bil och hämta min systerdotter som ska komma hit och vara med oss till imorgon. Så blir der väl massa mys och bus ikväll. Så härligt att vara i stugan och bara njuta av livet! Dimma morgonmyser i bäddsoffan ♡

[typellisch]
0

#11 Låter som en riktigt härlig dag!

jollycox
0

Jag ska inte göra något särskilt idag då jag stigit upp 03:10 imorse(inatt). En promenad med hundarna och sen kolla film eller något sånt. :)

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

[typellisch]
0

#13 Oj, vad tidigt!

Vizzla
0

Tog en behaglig promenad idag. Hundarna stod bara och vädrade och lyssnade på fåglarna. De var så lugna och harmoniska. Mötte barn och hundar utan att skälla! :-) 10 + och sol! Fantastiskt skönt ute.

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

Vizzla
0

Jo, kl 14 idag ska vi på prova-på sim med hundarna med ett gäng taxar!  :-) Ska bli jättekul och hoppas hundarna gillar simmet.

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

[typellisch]
1

#15 Härlig bild och härlig dag :D.

[RMSLiners]
4

#5 Ja, det livet har sina mindre mysiga stunder också. ;)

Nu är i alla fall min pälskling hemma igen och har börjat hjälpa matte städa. Hon sköter filtarna, springer och hämtar dem och lägger de i soffan så jag sen kan placera ut dem. ;)

Bilden är tagen precis nyligen när hon ränner och hämtar filtar.

[typellisch]
0

#18 Åh, haha 😃

Portie
0

Vi ska snart ut på en lång och härlig promenad i solen och värmen (ja, det är så pass varmt att man inte fryser!). Har längtat så efter att ha Hugo här, han är hos min mamma i veckorna nu när jag har min praktik så när han väl är här så passar vi på att göra en massa saker!

[typellisch]
0

#20 Ha en trevlig promenad 🙂

joheck
0

Ska iväg med en kompis och hennes hundar på en promenad runt isen. Får se om det kan bli lite träning gjord också.

[typellisch]
0

#22 Är det inte läskigt att vara på isen? 😮

joheck
0

#23 Nejdå inte alls^^. Har varit kallt länge så isen är tjock, är dock plusgrader nu.

[typellisch]
0

#24 Inför nästa vinter kanske jag ska våga mig ut på isen jag med och släppa lös Molly? Om det blir en kall vinter och så..

[RMSLiners]
0

#22 Vi var ute på sjön några dagar sedan men jag fega ur när det gällde att gå ut på isen. Jag tillhörde landkrabborna medan gubben min sprang runt på isen med hunden. Skulle aldrig våga gå ut fast åt andra sidan har jag gått genom isen en gång i mitt liv så jag har full respekt för den. 😇

[typellisch]
0

#26 Det är det jag är rädd för, hehe.. att allt ska brista och man faller i.

joheck
0

#26 Usch då! Det har jag sluppit. Går över isen i stort varje dag. Har aldrig haft några problem med att gå på isen om vintern^^.

#25 Det är helt perfekt att låta hundarna vara lösa på isen, man ser så långt och kan koppla om det kommer annan hund.

[RMSLiners]
0

#27 Alla isar oavsett hur tjocka de är har sina svaga punkter och innan man vet ordet av det ligger man i vattnet. Isen jag gick igenom var riktigt tjock, det var rediga minusgrader ute, men den hade sina svagheter och jag lyckades ju trampa på den ömma punkten och gick igenom direkt. 

Nog för att jag gillar vinterbad men det var att ta i. 😛😉

[typellisch]
0

#28 Får se om jag vågar mig ut nästa vinter.

#29 Hahah!

Fridaaaa
2

Hejhej!

Är mycket piggare men hosta kvar och lite grann bara i näsan och tappat massor av kondition så tja blir lite i taget nu med Lillan.
Men vi har varit ute en bra stund bland annat i trädgården idag = glad hund hihi

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[RMSLiners]
0

#30 Gå inte där det finns vass, sten eller under en bro bara. Det är isens svagaste punkter.

[typellisch]
0

#31 Skönt att du mår lite bättre :)

#32 Tack :)

Fridaaaa
1

#33 Ja känns skönt :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Vattnadal
0

Har haft en härlig dag hittills. Sov 10 timmar, lämnade sängen nångång före 9.30. Maken rastade hundar, jag gjorde frukost åt hundar, matade dem, sen åt vi lååångfrukost. Efter det, hägnspring med alla hundar och ta hand om djuren ute. Sen lite utbildning i bokföring för mig, och maken tillverkade lite linor på Draghundcenter, handla, kasta skräp och sen hem igen.

Lunchade och sen chansade jag rejält: Eftersom Ingrid inte visade minsta hälta, stelhet ed efter gårdagens snöpulsande promenad, tog vi fram släden idag. Underbart mysig tur på endast 3 km. Lät dem galoppera korta sträckor, annars försökte jag hålla tempot i trav. Ingrid och Cora i wheel (långst bak) Vidar och Vittra i led, Vittra fick sen agera förlöpare 1 km, till vi skulle vända. Det gick strålande, och eftersom jag värmde upp alla lite i hägnet, fick de en promenad för att varva ner lite efter turen oxå. Nu är det dags att göra hundmat, kvällsmata får, ta in ägg och kolla till kaniner, sen göra middag och mysa.

Håll tummarna att Ingrids ben höll, och ingen stelhet eller hälta kommer efter!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

[typellisch]
0

#35 Vilken härlig dag 😃 Håller tummarna för Ingrid!

mopsen12
0

Jag har gått till fotbollsplanen vid oss för att träna lite på följsamhet och så har jag bakat en hundtårta för i morgon fyller lill-tjejen 1 år!! Tänk att hon varit sådär pytteliten…

[typellisch]
0

#37 Åh, sötnosen!