Jobbiga Ungar!
Hej alla!
Måste avlasta mig lite! Var ute med Inez och skvaller tränade… Vi gick förbi en skola var inte planerat men blev så.
Såklart ska ett par ungar ropa och skrika för att skrämma Inez… Skriker åt henne och säger åt oss att gå hem?! Alltså blir så sur… För hade de inte varit inne i huset på 2a våningen så hade de fått! Man bråkar inte med mig kan jag säga -.-
Men jag fattar inte vad deras problem är?! Ursh!
Men blev stolt över Inez! hon kunde bry sig mindre om ungarna ;) Men efter att ha gjort allt ifrån pip ljud och massa andra ljud sen hon kom till mig för bilder! Så är hon nu immun! Men samtidigt är de negativ nu när jag försöker få henne titta in i kameran XD
Vissa barn (och ibland tonåringar) är som en flock hyenor..
Ensamma vågar de inte göra något men så fort de är flera, då vågar de minsann! 🤔
Det effektivaste sättet att bemöta människor, barn som vuxna, som inte kan bete sej är att göra precis tvärtemot: vara vänlig men bestämd. Det får dom flesta att omvärdera sitt beteende och få en chans att bättra sej. Att bemöta andra människors ovett med eget ovett gör en själv lika vettlös.
"Rädslan klänger fast vid och håller kvar allt vi har, kärleken ger bort allt vi har."
ur Samtal med Gud
Vet men de är ilskan mest i huvudet ;) Jag skulle ju inte slå upp ungarna såklart XD Men de känns bättre och lugnade att säga och tänka ilska sen vad man handlar är en annan sak.
Själv gjorde jag ju inget XD Jag fortsatte ju bara gå och ignorerade dem istället.