15 mars, hej hej!
God dag đ
Jag och Molly har haft en hittills rolig dag tillsammans. Har inte behövt göra sÄ mycket annat idag sÄ har lagt all fokus pÄ henne.
Som vanligt vaknade vi 07.00 och ut i tvÄ minuter sedan in (Molly Àr hungrig och jag trött, morgonpromenad Àr inte vÄr grej). Sedan chillade hon som alltid, denna gÄng i solen som lös rakt pÄ hennes bÀdd.
Vid 10 gick vi ut och var ute i 50 minuter! Riktigt hÀrligt.. sedan in för bus och lek. Hon somnade och chillade lite till (alltid korta stunder, max 30 minuter vila mitt pÄ dagen, pÄ kvÀllarna kan hon sova i timmar sÄ jag hinner plugga lite).
Vid 13 var vi ute i 30 minuter och sista 5 minuterna satt vi pÄ parkbÀnken utanför oss och solade lite.
Sedan aktivering i form av söka godis, trix och leta fram kex ur toarulle đ
VÀldigt aktiva, nu ligger hon hÀr och sover i mitt knÀ.. sedan blir det en promenad vid 16.. blir nog en halvtimme dÀr med!
IkvÀll blir det plugg i nÄgon timme med Molly sover.
Vad har ni gjort idag dĂ„? Och vad hĂ€nder senare? đ
Idag har vi inte hunnit med sÄ mycket. Vi har mest tagit det lugnt. Nu vilar vi oss efter maten och tÀnkte gÄ till hundgÄrden senare sÄ han fÄr springa lite och jag förhoppningsvis fÄr nÄgra fina bilder pÄ honom, istÀllet för en hög knasbilder..
// Lise
When nothing goes right, go left!
#1 HĂ€rlig bild đ TrĂ€ffade en dam idag som sa att det var vĂ€ldigt mycket bajshögar i rastgĂ„rden.. kĂ€nns inte roligt att vara dĂ€r dĂ„ đ FĂ„r se hur det ser ut nĂ€rmare den riktiga vĂ„ren, skulle vara roligt om Molly fick springa lös dĂ€r ett tag liksom.. men om det Ă€r fullt med hundbajs Ă€r jag vĂ€ldigt tveksam till det.
Jag har varit figurant för ett gÀng, frusit fingrarna av mig, tappat nycklar, armband m.m. eftersom jag glömde stÀnga fickorna. Nu Àr jag iaf hemma, med ont i fingrarna pga kyla, och en myspysih hund som jag saknat massor!
"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"
#3 En hÀrlig och en ⊠knepig dag? ;p
#2 Tack đ Men oj va otrevligt! HĂ€r Ă€r det inte en enda bajshög I hundgĂ„rden, men i omrĂ„derna runt om⊠DĂ€r vill jag knappt gĂ„ đ€ź
// Lise
Sambon har tagit ut Lillan idag, jag har bara haft ut henne henne en snabb omgÄng.
Ăr fortfarande sjuk, och Ă€r sĂ„ sjukt trött, dĂ„ jag sovit dĂ„ligt inatt med :/
Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.
#5 Fullt överallt hĂ€r med đ Har till och med memorerat i skallen vart alla högar Ă€r, dĂ„ Ă€r det ju illa? đ€
Vi fÄr se sen nÀr isen smÀlt bort i vÄr rastgÄrd hur det Àr.. har inte velat vara dÀr nÀr det Àr isigt och sÄ.. men vill sÄ gÀrna som sagt! Molly kan behöva springa av sig lite energi och den ser bra ut annars liksom..
FörstÄr inte hur svÄrt det kan vara att plocka upp efter sig? Hmm..
#7 FörstĂ„r det! Har man hund kommer det med i paketet att plocka bajs. Jag har en granne som plockar bajs men verkar ha svĂ„rt för att slĂ€nga pĂ„sen i soptunnan sen⊠đ€ NĂ€r jag var och hĂ€lsade pĂ„ min mamma förförra helgen hade nĂ„gon stuckit ner smĂ„ flaggor i bajshögarna, jag vet inte varför men man slapp trampa i dom iallafall đ
// Lise
#6 Krya â€ïž
#8 Varför ens plocka upp om man Ă€ndĂ„ ska slĂ€nga pĂ„sen i naturen? Ser sĂ„nt överallt hĂ€r jag.. dom Ă€r nog inte sĂ„ smarta đ
Det hĂ€r Ă€r Molly just nu, haha :). Nakenhundar brukar ju Ă€lska solen och nu inser jag att det verkligen stĂ€mmer! Först stod hon dĂ€r och glodde och njöt, sedan placerade jag bĂ€dden och hon la sig först raklĂ„ng i hela bĂ€dden för att sola hela kroppen sedan la hon sig sĂ„hĂ€r och nu sover hon đ
#9 Ja det kĂ€nns ju helt onödigt.. đ
// Lise
Har varit till skolan och till banken. Nu sitter jag och myser med min bebis och snart ska vi nog gÄ ut.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Idag har jag jobbat hemma, skönt att göra det ibland! Min flat tycker dock det Ă€r skittrĂ„kigt nĂ€r jag sitter i köket framför datorn, sĂ„ han hittar pĂ„ en massa hyss för att trigga igĂ„ng mig đ€Ș
Det bÀsta han vet Àr att stjÀla nÄgot ömtÄligt/dyrbart för att locka mig att jaga honom, han Àr sÄ sjukt nöjd dÄ. För det mesta blir det bara byteshandel men nÄgon enstaka gÄng jagar jag honom bara för att han blir sÄ glad dÄ, haha.
Aktivering var det ja, vi har trÀnat fotgÄende och inkallning, han har fÄtt en kong att smaska pÄ och sÄ har vi övat lite pÄ vÄrt nya trick "sova" dÀr han ska lÀgga sig ner pÄ sidan.
Vi har varit ute pÄ tvÄ korta kissrundor och en lÄng lunchrunda dÀr han fick springa lös. Det trÄkiga med att lÄta honom vara lös Àr alla dessa j-a bajskorvar överallt, han kÀkar upp dem sÄ fort han kommer Ät. Usch! Snart dags för en rejÀl promenad igen för ikvÀll ska han vara ensam en stund, vi andra utan pÀls ska ut och kÀka.
#11 đ
#12 SÄdÀr Àr Molly med, fÄr hon inte uppmÀrksamhet nÀr hon vill sÄ gör hon hyss för att vi ska jaga henne och leka, haha.
Ăta bajs ju, det Ă€r sĂ„ Ă€ckligt⊠sen vill hunden pussas? đ
#13 Han vill inte pussas nĂ€r han Ă€r ute för dĂ„ vill han hitta nya bajskorvar, hehe. Men sĂ„ fort han kommer in vill han gĂ€rna slicka en i hela ansiktet. MumsâŠ
#14 Samma hÀr, hahaha.
Idag fastnade Kita med tassen i en brun nÀr hon var ute med sin riktiga Àgare, sÄ nu har hon varit hos veterinÀren. Blev en ganska rejÀl strÀckning sÄ nu blir det lindning och ta det lugnt i nÄgra veckor för henne, synd.
NÀr jag kom hem hÀmtade jag Hector och tog en lÄngpromenad pÄ ca tvÄ timmar, det har kommit ny snö och det Àr sÄ fint ute!
Gick ut i skogen och Hector fick flamsa av sig pÄ fÀltet ordentligt. DÀr körde vi apport, han Àr rÀtt dÄlig pÄ att lÀmna tillbaka bollen för det Àr ju sÄÄ mycket roligare nÀr matte jagar en och kampar. Tycker inte det gör nÄgot för han mÀrker nÀr man blir allvarlig och dÄ ger han mig genast bollen. I skogen körde vi lite kurragömma, jag ber honom ligga och sedan stanna, sen springer jag och gömmer mig.
Det finns nog inget hÀrligare Àn att se Hectors uttryck nÀr han hittar mig, sÄ glad! Och gud vad han börjar flamsa..
Ălskar mina vovvar sĂ„ himla mycket â€ïž
Nu ligger Kita i mitt knÀ i soffan, tror inte att hon vet att hon Àr en tung labrador, för bÀra runt henne vill hon ju ocksÄ att man ska göra. Suck⊠;)
HĂ€st, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
#16 Ă
h, liten dĂ„ đ
LÄter som en toppen dag annars!

Vi har varit pÄ stan och gÄtt vid halv 11 imorse. Sen har vi trÀnat lite sÄnthÀr:
https://www.youtube.com/watch?v=jRDAVjhntxQ
. Först inomhus och sen en svĂ€ng ute för en stund sen. LĂ€ge att börja fokusera pĂ„ lite apporttrĂ€ning nu nĂ€r valpkursen Ă€r slut. đ
MÄlar och ritar portrÀtt pÄ bestÀllning.
Gör Àven armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner pÄ tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
Hej hej!
Jag har jobbat idag. Fidel har varit med sambon, och ett par timmar med hundvakt. NÀr vi kom hem gick vi ut och lekte samt trÀnade inkallning vid en gÄngvÀg dÀr massa folk, skrikiga barn och hundar gick förbi (med lÄnglina, för sÀkerhetsskull). Gick jÀttebra!
Nu kör vi lite "du fÄr inte vara med"-trÀning, dvs att jag sitter pÄ mitt rum vid datorn och han fÄr hÀnga sjÀlv i vardagsrummet. MÄlet Àr att han ska ligga lugnt och vÀnta in mig, sÄ jag lyssnar noga, lÄter han för mycket gÄr jag ut, pekar pÄ korgen, "lÀgg dig" och varje gÄng blir jag lika förvÄnad att det faktiskt funkar! Nu ligger han utanför dörren och sover, hoppas jag.
IkvÀll ska vi hem till sambons förÀldrar, för Fidels del blir det lite lek med deras hund men framförallt redigt med passivitetstrÀning sÄ att de tvÄ kan vara i samma rum utan att bli tokiga av leklust. ^^
Bilden förestÀller hur det sÄg ut sist, tvÄ timmar i strÀck. Denna gÄng ska jag bryta mycket tidigare.
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/
#21 Vilken sötis och mysig bild!
Idag har vi haft sovmorgon sen var vi ute pÄ promenad. Jag Àr fortfarande helt trött och matt sÄ det kÀnns som att jag slÀpar mig runt pÄ promenaden i snigeltempo :P Men tack och lov kan dom ju roa sig sjÀlva nÀr jag slÀpper lös dom!
Sen har hundarna vilat och matte fixat kĂ€k och hĂ€mtat taxin och sĂ„nt. Nu mĂ„ste jag snart hoppa i duschen sĂ„ jag hinner göra mig iordning och köra brudarna till syster, kör 18-05 inatt och imorgon natt. Ăr inte sĂ„ taggad! :/
Ska snart ner pÄ stan för att möta upp en kompis och sedan kÀka ute.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Alla lĂ„ter som att ni haft en hĂ€rlig dag đ
Ă
kte huxflux till en bekant igÄr som har tvÄ puffar. Molly bryr sig inte om dom utan hon hittar allt annat man kan Àta och leka med. Hon slog rekord i att göra allt en hund kan göra hos andra: bajsa, kissa, spy och fisa!
NÀr vi kom hem hade jag en trött hund som inte ens orkade tigga, haha. Jag var nog vÀrldens bÀsta matte igÄr efter allt jag gjorde med henne..