Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 1067 ggr
Toxics
0

Gammalt läderkoppel

Jo, jag har hittat ett gammalt läderkoppel. Det är ganska torrt och stelt. men jag fick rådet att lägga det i olivolja ett par dagar så skulle det ordna upp sig.
Har ni några erfarenheter av det här eller ska jag helt enkelt bara slänga kopplet?

Tacksam för svar.

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

[fabienne]
0

Det blir säkert smidigt bara det får lite fett och omvårdnad så det tycker jag absolut att du ska testa. :)

[Nightcat]
0

Jag tog lite olja på min hunds läderhalsband och det blev bättre :)

TatsuOni
2

Köp läderolja i en hästaffär. Finns inte något torrt läder som inte går att rädda med läderolja.

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Toxics
0

tack för alla svar ! Toppen ! Nu ska här oljas =)

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Vattnadal
2

Egentligen bör man fetta in och vårda sina läderkoppel med jämna mellanrum, för att de ska hålla längre.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Toxics
0

5# Ja förmodligen ! Men det här kopllet har av någon anledning hamnar i förrådet utanat jag ens visste om det.