Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
LĂ€st 2447 ggr
[typellisch]
0

9 mars, planer idag dÄ?

Gooood morgon 😛

NÄ, vad Àr era planer idag för er och/eller era fyrbenta vÀnner?

Jag kĂ€nner mig nĂ„gorlunda slö idag dock.. fĂ„r bli en lugn dag helt enkel.. mestadels promenader dĂ„ vĂ€dret fortfarande Ă€r fint. LĂ€ngtar till min klicker kommer dock 😃

NĂ„ vĂ€l, ha en bra lördag 🙂

Fridaaaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ska upp i skogen en svĂ€ng med vovvarna, och sedan blir det lite plugg och stĂ€d inne. FĂ„r se med vad dagen har att erbjuda đŸ™‚

Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.

[typellisch]
0

#1 Pluggandet borde jag ta tag i.. fĂ„r göra det pĂ„ mĂ„ndag helt enkelt đŸ€“ Ligger sĂ„ efter och har noll motivation sĂ„ skĂ€rpning nu för min del!

Du pluggar till vadÄ? Har ett svagt minne av lÀrare?

Fridaaaa
0

#2 Jag har ingen motivation till det heller men mÄste lÀsa till mÄndag, har grupparbete dÄ :/
FörskollÀrare :D

[typellisch]
0

#3 Det Àr nog lite enklare att plugga nÀr man har nÄn att visa det för liksom. Jag pluggar pÄ distans och har dÄlig kontakt med min lÀrare som inte ens har min matematikbok :P. Riktigt irriterande..

Jag visste det! Har lÀts det nÄgonstans nÀmligen, hehe.

Fridaaaa
0

#4 Ja precis :)
Jag lÀser via lÀrcenter, sÄ vi ser vÄrat via direktsÀndning pÄ lÀrcenter, men trÀffar klassen, har grupparbete osv tillsammans :D

[typellisch]
0

#5 Det lÄter rÀtt
 hÀrligt liksom. Variation frÄn att sitta i ett klassrum med lÀrare och sÄ :P.

Fridaaaa
0

#6 Ja precis! Fungerar bra :D Vi har vissa trÀffar pÄ Campus men överlag Àr det pÄ lÀrcenter :D

[typellisch]
0

#7 Tycker du att du har valt rÀtt utbildning dÄ? :)

Fridaaaa
0

#8 Ja tycker jag :) Tufft nu första Äret, innan man kommer in i allt men tror det Àr sÄ överlag, nÀr man börjar pÄ högskola första gÄngen :D

[typellisch]
0

#9 Högskola Àr ju helt annorlunda Àn gymnasiet har jag hört sÄ :). Bra att du trivs!

Fridaaaa
1

#10 Ja det Àr det verkligen haha :)
Ja kÀnns vÀldigt bra, trevlig klass med :)

Qepta
0

Jag ska till Globen med Anibaz hĂ€r pĂ„ forumet och se melodifestivalen LIVE. đŸ™‚ Det ska bli en spĂ€nnande upplevelse.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

[typellisch]
0

#12 Vad roligt :D. SjĂ€lv blir det Marabou Apelsinkrokant och ett stort glas mjölk i sĂ€ngen framför tven 20.00 😇

Qepta
0

#13 FĂ„r hoppas det, har endast sett 3 program av melodifestivalen pĂ„ över 5 Ă„r sĂ„ jag Ă€r inte ett jĂ€tte fan av det. 
Men blir man bjuden pĂ„ biljetten dit + lyxhotell sĂ„ tackar man inte nej. đŸ˜‰

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

[typellisch]
0

#14 Oj oj oj 🙂 Jag sjĂ€lv tycker lĂ„tarna Ă€r bra, sen Ă€r det ju en show i sig sĂ„ det kan nog bli skoj att se det live kan jag tĂ€nka mig!

[Zlarviig]
0

Jag har precis varit ute pĂ„ en lite extra lĂ„ng morgonrunda pĂ„ en halvtimme ungefĂ€r, brukar annars bara bli en snabbis utanför huset. Idag ska jag sova hos min storasyster sĂ„ jag kommer inte kunna göra nĂ„got roligt med Mixa eller min kompis. Min lillasyster ska ta hand om Mixa, men hon Ă€r inte ett fan av att vara ute med hunden sĂ„ Mixa kommer troligtvis inte fĂ„ nĂ„gon lĂ„ngpromenad idag. Om jag inte hinner ta en lĂ„ngprommis innan mina syster hĂ€mtar mig vid tre..

Men sen ska iallafall min syster laga god mat och köpa massor av godis och vi ska titta pĂ„ melodifestivalen och hyra film. Kommer sĂ€kert bli jĂ€ttekul, men jag kommer sakna Mixa 😼

Men imorgon nĂ€r jag kommer hem sĂ„ ska Mixa fĂ„ en ordentlig promenad. Vi fĂ„r se hur det blir. 🙂

[typellisch]
0

#16 Det Ă€r roligt det dĂ€r.. man tycker det ska bli lite skönt att vara hundfri men nĂ€r man vĂ€l Ă€r hundfri saknar man dom som tusan, det Ă€r som en bit i sig sjĂ€lv Ă€r borta ❀ Inte för att jag varit hundfri ett dygn eller sĂ„ utan mer nĂ„gon timme nĂ€r jag behövt köra min bror eller Ă„ka till djuraffĂ€ren (de djuraffĂ€rer som ligger sĂ„ pass att bil behövs). Det Ă€r verkligen nĂ„got som saknas i en dĂ„.

LĂ„ter som en mysig kvĂ€ll trots allt 🙂 Melodifestivalen Ă€r rĂ€tt hĂ€rligt trots allt, haha.

[typellisch]
0

TillĂ€gg; eftersom jag bara gĂ„r hemma sĂ„ Ă€r mjukisbyxorna en favorit sĂ„klart.. nu Ă€r jag less pĂ„ dom dock sĂ„ grĂ€vde fram ett par shorts som jag har leggins under. TĂ€nka sig vad ett plagg kan göra mycket trots allt? Jag Ă€r inte direkt ytlig av mig lĂ€ngre sedan jag skaffade Molly - utan jag tĂ€nker mer pĂ„ praktiska saker Ă€n snyggt liksom - men ack vad jag ocksĂ„ vill kĂ€nna mig liite pĂ„ topp ibland 🙂

[Zlarviig]
0

#17 Ja det ska ju bli lite skönt att slippa plocka bajs och sĂ€ga Ă„t henne att sluta skĂ€lla inomhus. 😛Men jag kan inte sova utan att hon Ă€r i samma rum Ă„tminstonde. 😼

Men det blir sĂ€kert kul Ă€ndĂ„. Och det Ă€r mycket roligare att komma hem sen nĂ€r man har saknat henne sĂ„ mycket.đŸ€Ș

[typellisch]
0

#19 Haha.. kĂ€nner igen det dĂ€r med sömnen. Molly fĂ„r sova i min sĂ€ng, hĂ€r om natten ville hon sova i sin bĂ€dd vilket Ă€r helt okej sĂ„klart. Men jag kunde inte somna? Haha. Jag somnade efter mycket om och men dock i en timme bara sen bar jag upp henne och kastade ut bĂ€dden i hallen😇 Hehe..

Ja, och se glÀdjen i ens hund :D.

Ruzicka
0

Godmorgon!

Halsontet sitter fortfarande kvar och jag hoppas att det inte blir vĂ€rre. EnsamhetstrĂ€na skall vi i alla fall göra, men det Ă€r nog egentligen bara ett snyggare sĂ€tt att sĂ€ga att vi skall handla och lĂ€mna honom hemma. Han Ă€r sĂ„ duktig pĂ„ att vara ensam att de tvĂ„ timmarna det tar för oss att handla inte Ă€r nĂ„gon match för honom. đŸ™‚

Klockan 8 skall vi till mina förĂ€ldrar och titta pĂ„ melodifestivalen. Mest av anledningen att de bjuder oss pĂ„ mat. VaddĂ„ fattig? đŸ˜‰

Men mer planer Àn sÄ har vi inte. Det blir nog en latdag idag. Men det fÄr man ha, vi var ju sÄ aktiva igÄr.

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni fÄr gÀrna titta in och hÀlsa pÄ.

Qepta
0

Är det nĂ„gon hĂ€r so har en aning om villa slm kommer att upptrĂ€da ikvĂ€ll? Haha kĂ€nner mig sĂ„ efter!

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

[typellisch]
0

#21 Krya đŸŒș
LÄter som en hÀrlig dag, och latdagar fÄr man ha :).

#22 Åh, kolla svts hemsida? :)

Vizzla
0

Det Àr + grader ut och vi ska ut pÄ isen och slÀppa hundarna! Ska bli skönt att dom fÄr springa av sig! :) Kanske ta en vÄffla ocksÄ i nÄn stuga.

"Med rÀtt trÀning kan mÀnniskan bli hundens bÀsta vÀn"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

[typellisch]
1

#24 Mysigt :).

[Zlarviig]
0

#20 Haha jag har försökt vĂ€nja bĂ„de mig och Mixa vid att hon ska sova pĂ„ sin sovplats eftersom hon har börjat hĂ„ra otroligt mycket och min sĂ€ng blir helt tĂ€ckt med korta, svarta hĂ„rstrĂ„n.. Ser inte sĂ„ frĂ€scht ut..đŸ€ Men varje gĂ„ng vi har försökt sĂ„ har Mixa smygit upp och stĂ€llt sig bredvid sĂ€ngen och tittat pĂ„ mig. Jag har lĂ„tsats som att jag inte mĂ€rkt nĂ€r hon klĂ€ttrat upp och lagt sig..😇 Och Ă€ven om jag skulle sĂ€ga Ă„t henne sĂ„ skulle hon Ă€ndĂ„ ligga vid mina fötter pĂ„ morgonen.. Haha, det Ă€r svĂ„rt. đŸ€Ș

[typellisch]
1

#26 Tur att jag har en hund som hĂ„rar ytterst lite
 😇 Fast mĂ„ste bĂ€dda rent oftare dĂ„ det blir sĂ„ skitigt.

Men det Àr sÄ mys med hund-sovsÀllskap ju!

mikkan01
0

Godmorgon!
Precis varit pĂ„ morgonrunda med lillhunden. SĂ„ jĂ€kla skönt med sovmorgon!!! đŸ˜ƒ
Ska till min syster en svÀng och leka med hennes smÄttingar sÄ hundarna fÄr lite trÄkigt idag men dom ska fÄ en lÄngis innan vi Äker sÄ blir dom nog nöjda ÀndÄ!

Hoppas ni andra fĂ„r en trevlig dag och helg! â˜€ïž

~mikkan

[typellisch]
0

#28 Sovmorgon var det lÀnge sedan man fick :).

Tack desamma đŸŒș

Ruzicka
0

#23 Tack! đŸŒș

[_annaH]
0

Idag kommer Àntligen min hund hit o hÀlsar pÄ till imorgon :)! SÄ vi ska gÄ pÄ en lÄngpromenad och bara mysa idag! :)

[typellisch]
0

#31 LĂ„ter hĂ€rligt 🙂

Swadika
0

Godmorgon, blev vÀldigt förvÄnad nÀr jag vaknade och klockan var 11.00, lÀngesedan jag fick en sÄdanhÀr lÄÄng sovmorgon. SjÀlv ska jag faktiskt inte göra nÄgot idag :) Mer Àn det vanliga med hunden sÄklart :)

Mvh Swadika
SajtvĂ€rd pĂ„ reborns 

russin
1

StrĂ„lande vintersol - sĂ„ det blir en lĂ„ngtur i skogen med mina kortbeningar och den helggĂ€stande lĂ„nehunden🙂

[_annaH]
0

#32 ja :) Speciellt nÀr det Àr sÄ fint vÀder ute!

[typellisch]
0

#33 Enda gĂ„ngen jag fĂ„r sovmorgon till 11.00 Ă€r typ om Molly sommar vid 01.00-05.00.. haha. Annars Ă€r det 07.00-08.00 som gĂ€ller för oss sĂ„ avundas dig/er som fĂ„r sovmorgon dĂ„ och dĂ„ 😇

#34 LÄter hÀrligt! Varje gÄng jag lÀser om folk som tar med sig hundarna pÄ lÄngpromenader sÄ blir jag lite rörd.. delvis Àr det hÀrligt att se hundÀgare engagera sig i sina hundar och sedan inser jag sjÀlv hur hÀrligt det med hundar!

#35 Jaa, man mĂ„ste ju passa pĂ„ att njuta av solen nu nĂ€r den Ă€r hĂ€r 🙂

Ruzicka
0

#36 Husse tar ut Nelson för att kissa innan han drar till jobbet klockan 6, efter det sover Nelson minst till 9, men det har hĂ€nt att jag har vaknat vid 12 och han fortfarande sover. Han Ă€r en sĂ„n himla sömntuta. đŸ˜Ž 

Kan ni gissa vad han gör nu? Just det, sover. đŸ˜‰

[typellisch]
0

#37 Hahaha :D. Jag hoppas Molly blir en slöfock som vuxen.. eller, att hon kan sova lite lĂ€ngre och chilla mer 🙂 LÀÀngtar tills dessa valpfasoner/unghundfasoner eller vad det nu Ă€r försvinner. SĂ„ trött pĂ„ det 😐

Pennybus
0

Lugn slappdag idag. Blir en lÀngre promenad pÄ Äkern med hunden och lite freestyle trÀning :) Lite mejlkontakt och letande av uppfödare blir det ocksÄ, annars inte sÄ mycket.

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

[typellisch]
0

#39 😃đŸŒș

Ruzicka
0

#38 Nelson börjar nog med dem i tid med att Molly slutar skall du se, och dĂ„ kan du prata om din underbara vovve som gör vad du vill medan jag sliter mitt hĂ„r istĂ€llet. đŸ˜‰

Swadika
0

#36, haha ja det Àr inte ofta vi fÄr det heller, hunden brukar oftast vilja upp vid 8/9 men ibland sÄ förvÄnar han mig xD

Mvh Swadika
SajtvĂ€rd pĂ„ reborns 

[typellisch]
0

#41 Haha!

#42 DÄ fÄr man verkligen njuta av sina sovmornar ;).

SjĂ€lv har jag skurat badrummet
 toastolen, badkaret, kaklet, skĂ„pet, spegeln osv osv. Sedan tog jag mig an spegeln i hallen samt vĂ„ra glasrutor mellan kök och hall (glasvĂ€ggar typ).. skulle gĂ€rna fortsĂ€tta mer men fick sĂ„ ont i axlarna nu och huvudvĂ€rken har smugit sig pĂ„ sĂ„ fĂ„r ta en paus :). Molly har fĂ„tt ett fĂ€rskt lammben som hon gnagar pĂ„ för fullt! La fram den pĂ„ ''tining'' innan vi gick ut men Molly var snabb att kĂ€nna doften sĂ„klart sĂ„ hon kissade fort som tusan ute och stod och gnĂ€llde och ville in.. jag gav med mig, var inte sĂ„ skönt ute lĂ€ngre 😐

[schÀfernronja]
0

Vi har gÄtt en prommis pÄ ca 6km, passivitet trÀnat pÄ stan, trÀnat hundmöten m.m. Senare blir det att ta en till promenad och klickertrÀna lite. :)

[typellisch]
1

#44 TĂ€nka sig att man alltid har nĂ„t att göra nĂ€r man har hund 🙂 Sen Ă€r det ju bara frĂ„ga hur mycket ork man sjĂ€lv har men man kan alltid göra nĂ„t med sin hund liksom.

Vizzla
2

Bilder frÄn dagens utflykt finns pÄ www.echosierra.se

"Med rÀtt trÀning kan mÀnniskan bli hundens bÀsta vÀn"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

Ruzicka
1

#46 Jag blir alltid sĂ„ sugen pĂ„ att skaffa Tax nĂ€r jag ser dina bilder! đŸ˜ƒ

[jahoda]
0

Har varit ute och spĂ„rat med hunden, gick vĂ€l sĂ„dĂ€r men nu kĂ€nns det som att jag har en plan för hur vi ska lĂ€gga upp trĂ€ningen i alla fall! FĂ„r se om jag hinner med ett dragpass eller om det blir en vanlig promenadrunda lite senare, jag hade dessutom tĂ€nkt baka macarons och plugga lite, och sĂ„klart kolla pĂ„ melodifestivalen! đŸ™‚

[typellisch]
0

#48 Macarons fĂ„r du gĂ€rna skicka ned 🙂

[jahoda]
0

#49 Jag testade för första gĂ„ngen nyligen, var helt instĂ€lld pĂ„ misslyckande men oj vad bra de blev! Inte alls sĂ„ svĂ„rt som man har hört đŸ˜ƒ

[typellisch]
0

#50 Kanske man ska prova nĂ„ngĂ„ng ☝

[jahoda]
0

#51 Ja gör det! Jag anvĂ€nde detta recept och sĂ„ hittade jag en sida med bra tips för att lyckas hĂ€r :)

[typellisch]
0

#52 Ooh, tack 🙂

[Bolten]
0

Har inget planerat idag för de blÄser storm utan bara massa bus nÀra huset :)

[typellisch]
1

#54 Åh vilka fina hundar och vĂ€ldigt fin bild!

joheck
2

Har varit i PiteÄ hela dagen pÄ utbildning. Hundarna va med men deltog inte, sÄ det blev miljö- och passivitets trÀning för hela slanten. Trötta blir dom av det ocksÄ ;) Pin fick Àven busa med en söt liten cavalier tös.

russin
2

Efter en lĂ„ng promenad Ă€r det skönt att fĂ„ vila ut lite pĂ„ platsen dĂ€r ingen annan hund fĂ„r vara 😃

Pennybus
1

Har bakat Ă€ppelpaj ocksÄ  (:

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

malinroth
0

#57 Hon Àr sÄ rackarns söt! ^^

russin
0

#59 - jag tror hon vet om det med 😉