Gör nummer 2 ståendes på frambenen!
Märklig rubrik? :P Jaa min hund har hållt på med ett konstigt beteende ett tag. När han ska bajsa så brukar han gå emot tex ett träd och ställa sig på två ben och ha rumpan rakt upp lutat mot trädet.. Haha det ser sjukt komiskt ut! Är lite pinsamt när folk går förbi när han gör det :P
Tänkte kolla om någon av er har vart med om något sådant eller kanske tillomed har en hund som gör likadant? Vet inte hur udda denna teknik att tömma tarmen är :P
Hade han inte vart så bra i psyket hade jag börjat undra vad det är för fel på honom haha.
Ska försöka filma någon gång och lägga upp.. kommer bjuda på lite skratt om inte annat :)
Haha! :) Jag hade en hund tidigare som kissade på två ben. Hon gick på frambenen och kissade. Såg inte klokt ut! :D
Haha herregud! Det låter jättekonstigt! 😮
Har aldrig varit med om det.. Hamnar inte bajset på hunden då?🤔 Skulle vara kul med en film eller bild, haha 😂
Haha, låter som att det blir mycket duscha rumpa för er del? 😃 Kan inte ens tänka mig….kissa kan jag se men bajsa?…näääe…hade varit kul med film 😉
~mikkan
Låter som en hund som vill bajja högt och försöker få upp det i träden istället för t ex på en stubbe eller hög sten😃
Kompisens gamla collie gjorde något liknande fast mot gunnebostängslen som går vid spårvägen - bara det att det ramlade igenom på andra sidan. Säkert inte planerat så för hunden😂
Kan det vara så att han markerar över andra?
Min hund står på frambenen för att nå att kissa över andras kiss, kanske gör han samma sak fast sin skit
Besök min blogg: http://bumpi.se
Albin vill gärna bajsa högt även om han inte kommit på det där med träd ännu… en gång backade han upp i en taggig buske och lyckades lägga högen på en gren som sjönk ner, jag var lite orolig att högen skulle ramla av och grenen sprätta upp igen och smälla till honom i rumpan innan han hann undan😛
Han går gärna på frambenen när han kissar, helst ska han liksom hjula runt en lyktstolpe så den blir duschad runtomkring 😃Fast han har lugnat sig lite med det där nu, han är äldre och tyngre nu mot i ungdomens magra dagar. Men jag får fortfarande passa på honom så han inte råkar pinka på hunden bredvid 😉
Haha faktiskt så har det inte hänt att jag behöver tvätta honom där.. han är väldigt bra i magen. Han gör inte så här varje gång men iaf en gång varannan dag. 😐 Jag tror faktiskt det har med markeringen att göra som några säger.
Ska filma så fort jag får tillfälla och visa er .. känns som en lite pinsam film att visa.. och filma, haha ☺️
Att doftmarkera med bajs högt är väldigt smart för nå så långt man kan, vid löp så kissar Enja högt genom stå på frambenen och bajsningen ja den ska man oxå helst skylta med 🤪