Byta husse/matte?
Jag undrar om det är någon skillnad på olika hundraser när det gäller hur mycket de fäster sig vid människorna runt den? Är det vissa hundar som klarar bättre om den vid vuxen ålder måste flytta till en ny familj? Är det många hundar som sörjer sina förra ägare och kanske inte finner sig tillrätta i sin nya miljö? Det kanske är svårt att svara på men jag tänker på en hund som måste byta ägare och hur den kommer trivas hos helt nya människor
Dom flesta hundar klarar omplacering väldigt bra, under förutsättning att det nya hemmet är bra.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Hundar generellt är ju väldigt anpassningsbara, har aldrig hört talas om en hund som vantrivts i sitt nya hem efter en lång tid. Tror att det är vanligt med hundar som blir lite stressade/oroliga, men i normalfall ska det gå över efter ett tag.
Hej igen, Jag undrar en sak till.
Är det till någon nackdel om hundens förra matte el husse hälsar på hunden i dens nya hem? Eller blir den bara förvirrad och orolig då?
Jag hade inte velat ha hit Sunes förra ägare faktiskt. Jag tror inte det hade varit bra för honom. Kanske nångång i framtiden men nu tror jag det hade blivit jobbigt.