Mormor och Hugo
Hej! Min mormor har hugo från april till september och även när jag jobbar men nu har jag inte jobbat på två veckor och jag vill därför ha hugo så ofta jag kan innan han åker till landet med mormor. Men mormor börjar ha otrevlig ton mot mig för jag har honom hela tiden. Hon frågar när jag skall lämna honom och jag sa att jag skall ha honom rätt mycket nu med tanke på att han snart åker till landet och jag vill passa på och umgås med honom innan och hon svarar då spydigt: oavsett hur mycket du vill umgås med honom måste han till läkaren?!
Mormor går med honom till tandläkaren då han har paradontit och det gör hon två gånger per år men jag har inte fått någon information om när han skall till läkaren då min mormor sköter den biten och sen är hon enormt sur och har en otrevlig ton bara för att jag har Hugo:/
väldigt tråkigt måste jag säga.
Vems hund är det? Alltså vem är han skriven på?
Tråkigt att det ska bli osämja… :/ Hoppas det löser sig!
Medarbetare på Hundar.ifokus
Det är min hund. Jag känner bara att när jag jobbade väldigt mycket hade hon honom nästan jämt och då gnällde hon för de, då sa jag att jag kan fixa en annan hundvakt men då va inte de bra de heller och nu är hon gnällig för att hon inte får ha honom…:/
Hade jag varit dig så hade jag bytt hundvakt. Med en hundvakt som är utomstående alltså ingen som du är vän med eller är släkt med så kommer det genast bli proffesionellt och där med blir man inte sur och tar till otrevlig ton eftersom det blir som en "chef & anställd"
Säg till din mormor att eftersom hon visar dåligt beteende så får jag byta hundvakt. Tråkigt men så ligger det till.
Var bestämd!
Medarbetare på Hundar.ifokus
3# fast jag kan inte klara mig utan henne. Hon är helt underbar mot hugo och hon har varit hans hundvakt i flera år och hon har ju honom hela somrarna. Jag kan säga till henne, de kan jag göra.