Hundar iFokus

Hundar

Etikettskaffa-hund
Läst 626 ggr
Ralktad
0

Ja, men vilken ras? Tips önskas.

Om några år, sisådär 2-3 år så är det dags för nästa hund. Men jag är helt vilsen i rasvalet.

Minimal pälsvård

Will to please

Bra on/off-knapp

Tackar aldrig nej till arbete

Storlek spelar ingen roll, men inte allt för liten. 

Det jag ska satsa på är: lydnad, drag, bruks (spår/rapport/sök) och agility. Allt på tävlingsnivå.

Jag gillar att hålla igång, men vill gärna ha några vilodagar, kanske att man tränar varannan dag, och sedan har vilodagar resten av dagarna, med promenader.

En uthållig hund som orkar jobba en heldag är vad jag söker.

I nuläget har jag en staffe på 6,5 år. Jag är öppen för alla förslag!

Min blogg - schäfer, lydnad & bruks

Medarbetare på Hundar.ifokus

Anibaz
0

Skaffade inte du en aussie nyss?

Frida B
1

Agility varje dag är inte bra för någon hund. Tre-fyra gånger i veckan räcker, sedan kan du ju köra lite slalom eller tunnel då och då.

Den rasen jag kommer att tänka på är Mallen. Framgångsrik på lydnadsplan och i bruks, funkar bra till drag och har sett många på agilityplanen

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Ralktad
2

#1 Jo, vadårå?

#2 Jag har inte tänkt köra agility varje dag. Framgick det någonstans? Tack för tipset, men Mallen är inget för mig 🙂

sasha_setter
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En väldigt smäcker golden… Har en i området där jag bor och han stämmer bra in på din beskrivning! Ps, hunden i bakgrunden

Hälsningar Sasha, Zally och mig!

sasha_setter
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och denna…

Ralktad
0

#4 Jag har faktiskt fått upp ögonen för retrieverraserna! Jag gillar små och nätta goldens, sen verkar de älska lydnad också, vilket jag själv gör!

sasha_setter
0

#6 Ja, knox som han heter är otroligt will to please! Tror att dom tävlar lydnad med honom…

Ralktad
0

#7 Har du tips på kennlar så får du gärna PMa. Inte för att det är akutellt nu, men bra att hålla koll på kombinationer man kanske gillar 🙂

Anibaz
4

#3 Tänkte bara eftersom du skrev att du hade en staffe.

Ralktad
3

#9 Jag har inte kvar aussien.