Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 3034 ggr
LillPom
0

Dålig i magen...

Hej !

Jag har upptäckt att Inez har börjat bli dålig i magen, hon bajsar löst… allså mer klumpigt än en fast.

Kan de ha med att hon tappar tänder nu tro?? För hon började tappa för ca 1 vecka sen och de är efter de som hon har fått lösare avföring.

Hon har ju aldrig haft problem innan och inte byt foder eller så.

Men ge gärna råd som jag kan använda för att få henne att bli lite bättre i magen :)

russin
0

Kan bero på tandlossning, kan bero på lite för mycket mat, kan bero på för mycket godis🙂

Forti Flora är alltid bra att ha hemma - går att frysa om det närmar sig bäst-före-datum, så håller det sig ändå. Små dospåsar.

[typellisch]
0

Jag märkte på Molly hur hon vart lös i magen samma dag en tand lossnade eller dagen innan :). Kan vara pga tandlossningen som sagt. Mår hon bra annars så är det nog ingen större fara!

LillPom
1

Hon mår ju bra annars pigg och kry. Men får ta mig till apoteket så snart som möjligt :)

[Forest]
0

Här vart dom lösa i magen vid tandlossning så jag skulle tro att det beror på detta.

tjoopa
0

Våran lillskrutt blev också lite lös i magen, dock så var det när han fick sina tänder (dem kom sent dem sista).

LillPom
0

Yes nu är allt mycket bättre!! Jag ''fastade'' henne lite igår, hon fick blötmaten istället för sitt torrfoder några små mål lite oftare.

Så idag så mådde hennes mage prima!! :) Men nu har vi till nästa gång lär ju inte vara den sista lösa magen :P