Hundar iFokus

Hundar

Etikettbilder-och-filmer
Läst 1674 ggr
joheck
4

Kingpin och Sansa

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejhej!

Tänkte jag skulle göra ett försök med en bildtråd igen, denna gång får dom dela ;). Ska försöka vara lite mer sparsam med att lägga upp bilder så ni inte tröttnar så fort också.

Mina hundar är då:

Pappilove´s Kingpin

Ras: Papillon
Född: 2011-05-21
Färg: Trefärgad
Vikt: ~4,3kg
Höjd: ~28cm

Pappilove´s Kezella (Sansa)

Ras: Papillon
Född: 2011-05-21
Färg: Trefärgad
Vikt: ~1,8kg
Höjd: ~20cm

Det är fritt fram att ställa frågor eller prata hur mycket ni vill om dom i denna tråd, jag älskar att prata om mina vovvar! :-)

joheck
0

Kingpin med sin julklapp från brorsan ^^

joheck
4

Sansa <3

Asrolig historia bakom det här kortet :P, Mamma satt bredvid henne och hade precis gått därifrån och tydligen hade benet som Sansa låg och tugga på fastnat i mammas tröja; så Sans ligger där liksom "Vad hände?"

sunnys
2

Tänkt att jag skulle säga detta länge jisses vad Sansa är söt!

joheck
0

#3 Hihi ja det är hon! Hon är lika söt till sättet så bäst du håller dig undan annars förälskar du dig som alla andra ;) Tack så mycket för din kommenar!

[Murvel]
3

#2. Heheh hon ser riktigt trumpen ut. "vaföö gö hon på detta sätt"

För övrigt tycker jag alltid det är lika skoj att se storlekskillnaden på dem, med vetskapen att de är från samma kull ^^. Vem av de båda är mest rastypisk?

joheck
0

#5 Ja verkligen! Jag satt och fota så kommer mamma tillbaks med ett ben och berättar att det hade fastnat i tröjan, oj vad jag skratta. Det förklarade verkligen uttrycket på stackars Sansa :P

joheck
0

#5 Pin är mest rastypisk, han ligger dock på den övre gränsen till hur stora dom får vara. Enligt rasstandarden:

Vikt: Hane, min 1,5kg max 4,5 kg
Tik, min 1,5kg max 5,0kg

Höjd: ungefär 28cm

Sansa ligger alltså inom spannet för vikt men är betydligt lägre än vad de bör vara. Ska börja ställa båda officiellt i år så får vi se vad dom säger. Inofficiellt har hon fått "Very Good" och Pin har fått "Excellent".

Bröderna och föräldrarna är i storlek med Pin.

[Forest]
2

Men himmel där ser man verkligen vilken skillnad det är på dina sötnosar :) Kul att du ska ställa ut jag tycker båda är jätte fina Kyss

joheck
0

#8 Hehe ja det gör man. Det är dock hon som är bossen, mycket modigare är hon också. Ska bli spännande att se vad dom tycker på utställning, sist på inoffaren va det en riktig domare och då fick dom som sagt "very good" och "excellent".
Tack så mycket för din fina kommentar!

[Forest]
0

9 Tikar ska vara bossen attans om det är annat Flört Tror säkert det går lika fint denna gång Kyss

joheck
1

#10 Så sant så! ;)

Här sitter dom bredvid varandra, om ni inte fatta det ;).

kodex
2

Alltså, Sansa ser ju ut som en liten valp fortfarande! Otroligt näpen och bedårande!

joheck
0

#12 Hihi, ja. Valp för evigt, avundsjuk? ;)

Pin är fin också! - gott folk ;)

LinaK
2

Dom är så otroligt fina BÅDA två Tungan ute Pin är en riktig snygging, medans Sansa bara är så otroligt löjligt söt. För söt för sitt eget bästa kanske? Flört

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

joheck
0

#14 Jo det är väl fara för det ibland ;) Pin tackar, Sansa får inga fler komplimanger ikväll, då blir egot hennes större än en blåval :P

Dom kan ligga ner också!

[Nalle-]
1

De är så fina dina vovvar!

joheck
0
joheck
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ok, Sansa lyder inte kommandot, som hon kan!…., men hon är så ofattbart söt så måste bara visa denna <3

joheck
0

Inte tillräckligt gott godis för att det ska vara riktigt intressant tycker Sansa :P

Måste ändra kommandot på "spin" har jag kommit fram till, alldeles för likt "Pin", stackarn fattar ingenting. Hans go-to-trick är för övrigt "ligg" och "fot" ;P

Xyssify
1

Jag är helt förälskad i papillioner, så fina :)

BettaSplendens
1

Suupersöta! Och vilken storlekskillnad!

joheck
0

#20 Vad kul! Ja de är riktigt härliga hundar, jag har kärat ner mig totalt jag med. Fast måste medge att dom inte är högst upp på min lista gällande utseende direkt, föredrar egentligen korthåriga hundar. Fast mina två är förstås finast i hela världen! :P

joheck
0

#21 Tack! Ja det är verkligen skillnad på dom, alla tror att Sansa är en valp, även folk som är väldigt kunniga inom hund.

Sigriiid
1

Åh de är så söta! :) Sansa är ju sockersöt o en evig liten valpis medan Pin är en riktigt stilig kille! 
Har ni några utställningar inplanerade eller blir det till sommaren? =)

// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/

joheck
1

#24 Inget inplanerat innan maj, lär nog bli någon inoffare innan dess dock. I slutet av maj har dvärghundsklubben en utställning här i Luleå så det blir nog våran första officiella. Ska bli så spännande!
Tack för dina fina ord till vovvarna också!

[Nalle-]
1

Haha jag satt och skrattade åt #18, Sansa är ju helt bedårande! Och Pin var så söt i andra videon Kyss

joheck
0

#26 Haha, ja hon är totalt "Nej matte jag tänker inte ligga ner" :P

Tack så mycket för dom fina orden <3

Swadika
1

Sötnosarna :D Ska absolut följa denna tråd ^^

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

joheck
0

#28 Vad glad jag blir! Tack! :)

Noa-Nisse
1

Gulliga små fjärillar :D

Medarbetare på Hundar.ifokus

joheck
0

#30 Ja det är dom absolut <3 Tack! ^^

joheck
2

Måste bara vis några bilder från igår. Jag och vovvarna va till stallet, något som är super att göra nu när det är så kallt ute!

Här är Pins reaktion. Han kör stenhårt på "Jag ser inte dig, du kan inte se mig!" :P

joheck
2

Lycklig vovve…

joheck
2

Sansa däremot total dominerade över hästarna. "Håll dig borta!"
Dom ville bara gömma sig i sina boxar när jag räckte fram henne, typ en miljon gånger mindre som hon är :P

Flöffo
1

Så fina dom är!
Själv har man en papillon som väger 5,5 kg.Elefant. :P

//Flöffo

joheck
0

#35 Tack! Det va en rejäl en minsann, han är väl bara valp också?

BettaSplendens
1

Hur kan det vara så att Pin är så himla mycket större än Sansa? :)

joheck
0

Jadu, vet faktiskt inte. Det blir väl så ibland helt enkelt. Hon har alltid vart väldigt liten så det sitter i generna på nått sätt. Föräldrarna och bröderna är i samma storlek som Pin. Det kan väl ses som en mutation av nått slag, sånt som slår igenom ibland. Det är ju väldigt komplicerat det här med gener osv. En liten skillnad kan visa sig väldigt mycket.

Flöffo
0

#36 Han är snart 7 månader. ^^

//Flöffo

joheck
0

Tog lite bilder på Pin i action ;)

joheck
0
joheck
1

Notera Pin i bakgruden.

joheck
0

Kast med liten råtta!

joheck
2
joheck
0

Pin ute på isen igår

joheck
2

Lilla Sans va också med såklart!

joheck
0

Märker att det bli mycket bilder på Pin, men han är enklare att få till bra…

joheck
0

Har vart på ännu en inoffare med vovvarna också.

Pins kritik: Trevlig hane av god typ. Mycket bra huvud och uttryck. Korrekt bett. Mycket bra hals och rygglinje. Tillräcklig i kropp och front. Välvinklad fram och bak. Mycket bra päls och färg. Trevligt temperament. Rör sig bra när han vill visa sig.

Han fick hp men åkte ut direkt i finalen. (Alla hp gick till final, inga bir eller bim delades ut).

joheck
0

_Sansas kritik:
Liten tik med bra helhet. Feminint huvud med bra uttryck. Korrekt bett. Bra hals och kropp och front. Välvinklad fram och bak. Mycket bra päls och färg. Rör sig bra. Trevligt temperament. En mycket trevlig tik som jag vill ha större.
_

Där kom den! Hon fick inget hp pga storleken, första gången vi fått storleken riktigt påpekad.

joheck
0

Pennybus
0

#35 Själv. känner jag en pappillon på 10kg, tror han ahar stamtavla och allt, de gav 10'000 för honom tror jag, och han är defenitivt inte överviktigt, ett riktigt energiknippe! Förstår inte hurt han kan ha blivit så stor

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

Flöffo
0

#51 Ojj.

//Flöffo

joheck
1
joheck
0

[helenal]
1

oj vilka trix dom kan!!

joheck
0

#55 Haha tack, jag som är så dålig på det här med att träna trix😉. Tanken är att hon ska få bli min lilla trix stjärna!

[helenal]
0

så mycket energi dom har, hugo hade också det i den åldern men man märker att han börjar bli till åren nu:/

joheck
0

Hur gammal är det han är? Hoppas mina får ha kvar energin och träningsglädjen lääänge :)

[helenal]
0

Han fyller sju i juni. jo visst leker han och får sig ett fnatt men går långsammare på promenader osv.

joheck
0

Jag hoppas mina kan hålla varandra unga i själen.

[helenal]
0

60# jo blir nog mer stoj när dom är två=)

joheck
0

Tror det jag med^^.

På tal om energi, så här pigga va dom efter att vi varit ute och promenerat i bra takt i 3 timmar. Så nog kan småhundar också!🙂

joheck
1