Såhär bor vi! (bildtråd)
Hej.
I Kanin, råttor, hamstar osv iFokus så har jag ofta sett "Våra burar/Såhär bor vi" trådar, Även om hundar oftast bor öppet i huset/lägenheten så jag tänkte att vi kanske kunde dela med oss av våra hundars egna lilla hörna, i bilder eller bara med text, det är upp till er. Även om bilder är lite roligare ;)
Helt enkelt en tråd för att ge och ta inspiration till andra :D
Jag vet inte om detta redan har gjorts här, men tänkte prova iaf. :)
---
Detta är då mina hundars hörna, En helt vanlig hundbur med en filt över. De har en kudde och en pläd där inne som de boar lite som de själva vill med.
Buren har stått på flera ställen i lägenheten, men nu verkar vi ha hittat rätt plats, för hundarna använder den mycket oftare här. :)
/ Line Kinnari
www.linekinnari.se - Portfolio
Våra hundar har inte någon speciellt krypin eller någon bädd utan de sover helst på mattor, soffan etc.
Men i sovrummet så finns det en bädd till dom var när de ska sova.
Fast de brukar sova på lite olika platser i sovrummet också.
Här har jag en bild på när min större hund har ''tjuvat'' den mindre hundens bädd. Tycker det ser lite trångt ut 😛
Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~

#4 & 5
Oj vilken snygg säng till en snygg hund =)
Medarbetare på Hundar.ifokus
Alf sover gärna med oss i sängen men han använder ibland sin egen säng :)
"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"
Blogg http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf
#7 Läser han tidningen också ;)
På natten har fröken en egen "säng i sängen", men fram emot småtimmarna kryper hon alltid in under täcket och lägger sig tätt intill mig. På dagtid sover hon helst på en fårskinnsfäll i soffan. Men det finns bäddar, plädar, leksakslådor osv åt henne i hela lägenheten. Frågan är snarare vart jag har mitt krypin ;)
#9 Åh vad mysigt :3 Jag öskar att jag kunde få sova med mina hundar, men sambon är lite småkänslig mot cockern så han vill ha sovrummet fritt från hundar och jag respekterar såklart det. Men åååh så mysigt att sova med hundar i sängen :3 Brukar göra det i smyg när sambon inte är här på några dagar :D
/ Line Kinnari
www.linekinnari.se - Portfolio
Vår fralla Dexter har en bädd i vardagsrummet under elementet & en bädd i sovrummet. Han gillar att ligga där men han ligger även gärna på fårpläden på golvet eller bredvid mig i soffan när jag sitter vid datorn.
Jag har laptop & på vänster sida av min dator blåser det ut varmluft så där lägger han sig gärna tryckt mot mitt ben så värmen blåser på honom :P
På natten lägger han sig i sin korg i sovrummet, men varje morgon vid 6 tiden kommer han upp i sängen. Då lägger han sig under täcket tryckt mot min kropp med huvudet uppe på kudden som en liten människa :D
Besök gärna min hundblogg som handlar om min Franska Bulldogg Dexter. www.FrallanDexter.blogg.se
#18 Under sängen var ovanligt? Haha :)
Besök gärna min hundblogg som handlar om min Franska Bulldogg Dexter. www.FrallanDexter.blogg.se
#8 Vi gjorde bädden efter mönstret i tidningen bakom ;)
"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"
Blogg http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

#6 Tack 😃
På dagarna ligger han antingen på någon tröskel i det rum jag råkar befinna mig i eller i soffan uppe på nackstödet och ibland under kuddarna i soffan ;)) han har en egen bädd med filt brevid soffan men där ligger han bara när han tuggar ben :) han är riktigt efterhängsen ibland och då ligger han ofta på fötterna (för att jag inte ska kunna "fly" kanske, haha)
Mixa sover i min säng på nätterna. På dagarna sover hon antingen i min säng, i soffan i vardagsrummet, på mysiga ryamattan under vardagsrumsbordet eller i sin egen "säng", ett ihopvikt täcke.
Förut sov hon i min våningssäng. (Delar rum med min syster) Jag lyfte upp henne varje kväll och lyfte ner henne igen på morgonen. Men nu har jag äntligen fått en ny säng som jag bäddar med överkast varje morgon så att Mixa kan ligga där på dagen utan att håra ner alldeles för mycket, har tyvärr ingen nytagen bild.
Här ligger hon och Pussel i min gamla säng.😛
Failjens hund brukar ofta sova i mitt rum och då brukar hon sova i min säng eller soffan. Har börjar "valpfixa" i mitt rum och då har även hundkoja byggts idag, dock vågar inte Penny(familjens hund) gå in dit av någon anledning, enda gången hon gör det så är det för att jag slängt in godis där x)
"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"
Hundarna är över allt. Föredrar hörnsoffan o sängen. Men det står en tyg hundbädd i vardagsrummet. Där ligger den äldre hunden mest när han äter köttben. Och en tyg i sovrummet med höga kanter, den sover bullen i oftast när jag ledsnat på att hon stjäl täcket och hon åkt med på golvet.
Men oftast har äldre hanen ena delen av hörnsoffan eller hörnet längst bort. Jag och bullen delar en sida. Hon finner det bäst att ha huvudet bakom min rygg när jag sitter vid datorn. Eller ligga rakt över mig när man ser på tv.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Hade inge bild på bara andra hunden när hon är på sin sida. Mestadels av korten när hon är i soffan inkluderar massa andra djur då hon föredrar att gosa ned sig i närheten av dom. Men hittade en när hon ligger i hanens hörn
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.