Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 4862 ggr
[Daniela1983]
0

Kostnader när man har hjärtproblem

Hej

Jag antar att det finns hundar på forumet med hjärtproblem som blåsljud eller allvarligare. Är mediciner för det jättedyra? Vad kostar det för er att underhålla hjärtproblemen på er hund? Gör man regelbundna hjärtundersökningar, vad brukar de gå på?

Mest bara nyfiken.

LinaK
0

Hoppas du får svar, har ingen erfarenhet av detta (som tur är)

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[Daniela1983]
0

Ja precis, det kan vara intressant att veta för fler än mig om andra delar med sig. 🙂 Man vet ju aldrig om det skulle drabba en någon gång.

joheck
0

Jag har ingen hund med hjärtproblem men en katt. Ärftligt och finns inget att göra. Tidigare va vi in på ultraljud varannat år, men eftersom de ändå inte finns nått att göra åt saken så sluta vi med det. Vet inte vad det kosta då mamma sköter det, kan kolla upp om du vill dock. Borde ju vara ungefär samma för hund.

[Daniela1983]
0

#3 ja absolut. Den äter medicin gissar jag.

joheck
0

#4 Drygt 2000 kr kosta det att kolla hjärtat med ultraljud, ingen sövning eller så utan han är vaken. Han äter inga mediciner. Vi kan bara hålla tummarna att det inte förvärras i snabb takt.

Belimas
0

Nu minns jag inga exakta kostnader men när min förra hund blev diagnostiserad med DCM så skulle han får äta dels hjärtmedicin men även vätskedrivande medicin och det sammanlagt skulle gå på närmare 1000:-/månad. Nu var han dock stor (70 kg's klassen) och ju större hund det är desto högre dos behövs det så för en mindre hund så skulle kostnaden bli betydligt mindre.

[Daniela1983]
0

# 6 oj vad dyrt det blev för eran hund.