Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 5135 ggr
mopsen12
0

Hund tillåtet söderhallarna?

Jag är nyfiken på om det är tillåtet att ta med hund in i söderhallarna?

Eller om det är tillåtet i Åhlens city?

Eller hur det är i klädbutikerna längs drottninggatan med hund?

Jag tycker att jag ser hundar lite här och var i butiker och nu tänkte jag slå två flugor i en smäll och åka till en djuraffär i stan med Sasha för att köpa en grej, plus köpa en sak för mitt presentkort innan det tar slut i vanlig klädaffär.

Är det möjligt eller är det hundförbud överallt?

Ketang
1

Nu vet jag inte hur det är just i dom affärer du vill besöka. Men för 5år sen semestrade jag med en valp. Då upptäckte jag att det var väldigt få affärer som hade hundförbud. Jag hade valpen på armen och ingen klagade eller så. Många blev förvånade och ville hälsa/klappa osv, men det var ingen som påpekade att det skulle ha varit olämpligt.

I köpcenter där emot brukar det vara hundförbud iom att det finns restauranger. Men om du har ett presentkort så kan du ju alltid ringa och fråga just den butiken.

idipidi
0

Jag vet inte heller hur det är på de ställen du frågar om, men jag vet att i Gallerian, Ringen och Skrapan är det OK att ha med hund. Om du får någon klarhet i hur det ligger till med de butiker du frågar om så får du gärna skriva det i tråden. :)

mopsen12
0

Nej, tror samma sak hände när min Sasha var mindre. I mitt fall är det en indiska butik jag ska in i, och jag har för mig att jag sett en hund i en sådan tidigare… Annars får jag ringa och kolla för säkerhetsskull.

mopsen12
0

Såg att indiska hade en butik vid gallerian så då är det problemet löst… Finns det ngn stor och bra djuraffär i närheten där?

vallhund
0

Lagen förhindrar hundar att vistas i lokaler där mat förbereds o i mataffärer. Övriga ställen bestämmer butiksinnehavaren om de tillåter hundar eller inte.

Personligen skulle jag inte handla kläder i en affär som tillåter pälsdjur i lokalerna.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

mopsen12
0

Det visste jag om. Antar att jag får ringa och höra för att vara fullständigt säker.

Jag blev nyfiken på det sista du skrev. Är det pga allergi eller för att det inte skulle kännas fräscht?

vallhund
0

Det räcker med mina egna hundars hår.

mopsen12
0

Haha, på det viset! Jag tycker jag hittar min hunds hår överallt, opp i kaffekoppen och i duschen och på alla kläder…

vallhund
2

Anekdot läst på ett hundforum för länge sedan.

Dottern i familjen ca 8 - 9 år gammal har en klasskompis som övernattar, vid frukosten säger kompisen att det är ett hundhår i smöret.

Bara ett frågar dottern i huset.

😃

[tiffitott]
1

Bl a gallerian och NK tillåter hund, men var inte rädd att fråga. Sitter ingen ej hund-skylt så fråga. Har du hunden på armen kommer ingen att ifrågasätta.

Jag tyckte det kändes så himla knäppt att gå in på NK första gången med hund, men inte en kotte glodde på oss! Det är väääldigt vanligt med hund i stan, vi såg minst 10 hundar till bara på NK.

vallhund
0

Svårt att bära en GD på armen, men det kanske skall vara olika regler för hundar o accessoarer?

[Forest]
1

11 hahaha man kan bära GD på ryggen så har man en snygg ovanlig ryggsäck 😉

VildaVittra
4

#11 GDn kan man ju stoppa i en väska ju.

http://dog-news.net/2012/01/21/doggy-bag-eller-sportvaska/

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

mopsen12
0

Sådärja! Tillbaka från stadsvistelsen!

Söderhallarna tillät icke hund. Det gjorde ju däremot gallerian, så där blev det ett besök i Indiska!

[tiffitott]
0

#11 HAHA! Ja det lät ju lite fel 😂, men syftade på att TS hade en mops som visningsbild!