Jobb och valp?
Jag planerar att gå ner till deltid för att kunna ha tid till en hund och slippa använda mig av hunddagis eller liknande, för då kommer jag aldrig orka ge min hund den tiden jag tycker han förtjänar.
Men jag vill ju ha en valp. Då måste man ju nästan vara ledig i ett halvår, om man ska hinna ensamträna osv. Hur har ni som arbetar gjort? Jag har inte råd att vara ledig i ett halvår..
Så många som har hund måste ju ha bra lösningar på hur man har tid med en valp.
Jag vart arbetslös (hade kontrakt på ett halvår) och passade på att skaffa vovve! Det var min lösning :D.

När vi skaffade Alice så gick jag på vikariat under 4 månader och eftersom gubben har heltid och vi klarar oss på hans lön så sa vi det att det blir jag som får vara hemma med Alice under den perioden. Nu när vi planerar för valp nr.2 så spar vi våra semestrar så att i kan vara hemma med valpen under den tiden :-)
Sist jag planerade valp hade jag 7 v semester/komp att tillgå. Utöver det har jag alltid minst 2 veckor i reserv för "vård av sjuk hund"
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Jag hade långsemester i några veckor under den första tiden. Sedan äger min pappa ett företag där valpen fick följa med. Vi gjorde den van vid att vara i hundgården ganska fort. Började med en kvart om dagen och utökade det mer och mer.
Minns inte riktigt hur gammal den var innan den fick sitta där en hel arbetsdag(5 timmar). Men skulle gissa på 10 månader iallafall. Då hade den även sällskap av min äldre hund också.
Och min äldre hund minns jag inte riktigt då det var 8 år sedan men det var nå liknade fast den var mycket äldre innan den fick sitta i hundgården en hel arbetsdag.
Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~