Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
LĂ€st 720 ggr
Ior3
0

Projektarbete-Hemsida

Heej🙂
Jag har tillsammans med tvĂ„ kompisar gjort ett projektarbete i skolan som har resulterat en hemsida, med Ă€mnet aggressivitet hos hundar.
Det skulle vara jÀtte kul att höra vad ni tycker om arbetet!!!

http://aggressivitethoshundar.weebly.com/index.html

Renor
0

Japp :-) vi (jag Àr ocksÄ med i projektet) har skrivit om vad aggressivitet Àr, vad Àgaren spelar för roll i problemaiken, om det gÄr att göra nÄgot Ät aggressiviteten osv.

Iden med att göra en hemsida var att kunskapen dÄ kan spridas, ju fler som har kunskap desto fler hundar blir förstÄdda!!!

Alla hĂ„ller nog inte med om vad vi skriver, men ju fler diskussioner som skapas desto fler vinklar och förstĂ„else skapas. SĂ„ lĂ€s, sprid vidare och diskutera. För hundarna!        🙂

Mapel
0

Jag ska genast sĂ€tta mig och lĂ€sa! Jag har precis skrivit ett liknande arbete sjĂ€lv pĂ„ universitetet som handlar om beteendeproblem hos hundar och som dĂ„ givetvis bestĂ„r till största del av problemet med aggression! Ska bli spĂ€nnande att lĂ€sa! 😀

Mapel
1

JÀtte bra att fler engagerar sig i problematiken kring aggression! SpÀnnande lÀsning! Saknade dock lite bakgrund om vart beteenden kommer ifrÄn egentligen, alltsÄ naturliga beteenden, vargen. Nu fick ju in en del med avel dÀr som jag tycker Àr vÀldigt spÀnnande! Det har ju faktiskt visat sig att hundens aggressivitet har utvecklats till det vÀrre jÀmfört ned vargar! Vi har alltsÄ omedvetet avlat fram stora delar av aggressiviteten hos dagens hundar! Skulle kunna fortsÀtta i all oÀndlighet och diskutera det hÀr Àmnet men ska nog ta och hejda mig sjÀlv! Mycket spÀnnande lÀsning!

Renor
0

Hehe, samma hÀr! Viktigt och intressant! Sprid vidare :-)