Belöning??? skinka
Hej!
Min lilla löss visar sig vara en liten snobb när de kommer till godis..
Andvänt hennes mat,lax godis och blodpudding.. De går ju sådär inomhus och så.. men ute kan man glömma det XD.. då kan hon bry sig mindre..
Men har märkt att hon är EXTREMT förtjust i skinka?? Kan man ge de som godis eller är de jätte dåligt??
Skinka är väldigt salt och innehåller nitrit tror jag vilket inte är bra i större mängder.
Jag skulle säga i liten mängd så är det nog ingen fara, men och andra sidan så är ju din hund väldigt liten också…
Har du testat ost på tub? Det är de flesta hundarna helt galna i och där finns det massor av konstiga smaker att välja bland.
Besök min blogg: http://bumpi.se
Jo precis de är just de som är problemet :S En pytte bit skinka är ju stor i jämförelse med henne..
Nej jag har inte provat os på tub! De ska jag testa! :)
Skinost funkar superbra i perioder för oss, sen tröttnar han. Var försiktigt i början, min mittel får lätt diarré om han får mycket på en gång.
Lever är också fantastiskt gott ;) Jag köper en hel, hackar och fryser in i portioner, sen tinar och halvtorkar jag den på svag värme i ugnen. Luktar hemskt men det är det värt.
En klump rå köttfärs i handen är ju inte heller fel om man vill ha uppmärksamhet :P Håller fram handen men en pytteglipa mellan fingrarna så hunden precis kommer åt att slicka lite.
Jag tycker det känns bättre att ge "rena" produkter som rått kött men de där osttuberna är fruktansvärt praktiska.
En hundinstruktör tipsade om att man kan låtsas att man har något jättegott för att göra hunden mer intresserad. Försöka gå i väg och gömma sig lite, viska till godiset, låtsas äta…
Mjukost borde väl också vara rätt salt och är väl kanske inte idealt att ge. Men det är i princip det enda som valpen verkligen gillar jättemycket här hemma.
Grejen med mjukost är ju att de inte får i sig alls mycket. I alla fall inte mina hundar. Jag trycker inte ut något att ge de, så jag kan tänka mig att de får i sig ungefär en lillfingerangel med väldigt tunnt utsmetad ost per belöning.
Under ett träningspass så är det väldigt mycket mindre mängd än jag ger något fast godis som köttbullar eller korv.
Besök min blogg: http://bumpi.se