Hård i magen
Tycker min hund blivit hård i magen sen jag bytte till magnussons foder hade innan det precept och då tyckte jag att hon lätt var lite för lös istället. Läste att man kan ha olja på maten men hon äter så himla lite om dagen så maten kommer hinna bli förstörd om den ska stå med olja på sig innan hon ätit upp den. Vissa dagar äter hon ingenting. Finns det något annat man kan göra? Vatten tycker jag att hon dricker bra.
I och för sig så kan hon bajsa lite för att hon äter lite men när hon hade precept så åt hon också dåligt men bajsade ändå mer. Å denna mat jag blir galen jag vill bara att hon ska äta det som bjuds men inget duger till henne. Vill att hon ska ha två fasta mattider om dagarna och äta uppblöt mat men det funkar inte och ha det så får bara stå och kasta maten.
det finns fiskolja att köpa till hundar/katter som man sprayar med detta brukar uppskattas mycket o jag skulle någ testa att ge lite mat flera gg då med kanske lite fiskolja som smakförstärkare. Eller så ger man en lite olja som smakförstärkare men ger bara lite foder o ger då även kvällsmat. Testa det kan hjälpa. Har haft hundar med hård mage med men jag bytte foder då till färskfoder nordic o då vart hennes mage bara.
Bättre fixa mat som hunden äter och låta bli ha den framme. Låt hunden äta när det serveras och ta bort mellan gångerna
Är det en vuxen hund så servera en gång per dag (kvällen brukar oftast vara bäst) - det räcker och då hinner din hund kanske arbeta upp lite hunger.
Provat färskfoder ? Det brukar få de flesta kräsna att äta. Antingen att ge endast färskfoder eller blanda hälften hälften med torrfoder.