YES!!!!! Äntligen ute!
Hej alla !!
Jag har äntligen fått Inez att röra på sig ute!!
Innan har hon ju bara glott på mig och skakat…. men nu lyckades vi gå 3 meter iaf !!
Hon gjorde inte sitt behov ute men sakta men säkert kommer vi ditt!
vem är Inez?
#1 en pomeranian valp
// Hannah
Hon är galet söt!:D
hon är världens sötaste hund jag har sett
Vågar hon inte gå ute? Vart har hon gjort sina behov då? :o
Hon har än så länge gått på tidningar :(
Alltså hon vill verkligen inte gå ut… hon liksom rycker och små gnäller ibland :S De har ju varit väldigt kallt här.. så jag kan inte stanna ute allt för länge heller :S
Vad trist! Är hon rädd eller fryser hon?
Ja hon är lite både och tror jag :S Men nu har jag lyckas hitta ett godis som hon gillar så vi har berömt henne varje gång hon har vågat utforska och massa postivt! Så de går sakta men säkert.
Hon gillar ju att vara ute.. men inte på baken själv :S
Åååh har följt dina inlägg lite.. hur går det för er?
Jag fick hem min valp i måndags och han fryser också så mycket ute att han bara skakar så i väntan på att det blir lite varmare ute får han kissa på tidningar inne tänkte jag. Hur har du löst det där med Inez? :)
/Malin, medarbetare på Bulldogg iFokus
Ja jag har låtit henne bli ''rumren på tidingar'' sen så har jag sakta men säkert gett henne massa godis och kärlek när hon rör sig ute :) Så att hon fattar att de är en postiv sak.
Men bara korta stunder… så hon blir mer bekväm. Kissa och sånt tar vi senare när hon känner sig mer säker på baken :)
kan du filma henne lite snälla så jag kan se hur lien hon är för det är bättre
Kom på en grej… Förstår att hon fryser ute o världen blir läskig. Men är hon glad i mat? Kanske kan du servera maten ute? :-)
// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/
Nja hon gillar ju bara mat om hon måste jobba för de så att säga annars så springer hon ju inte efter maten .
Annars prova att bära henne ca 5-6 meter utanför dörren och sätt ner henne på marken, gå sen mot dörren. då borde hon följa efter :) sen ökar man bara =)
hon är verkligen en svart pärla din lilla inez :)
Medarbetare på Hundar.ifokus
6 har inte ufd vart ute alls med valparna? Idag var det bra kallt det kan jag hålla med dig om men att bära valpen en bit från dörren är ett bra tips :) Själv tog vi bort tidningarna från dag 2, men då var det oxå sommar. Söt är hon visst har hon växt lite med? :) Hur går det annars äter,leker o sover bra?
Jag förstår dig precis. Nu hade jag en sommarvalp men första veckan hemma så öste regnet ned och hon vägrade gå ett steg, utan ställde sig bara på min fot och gnällde i högan sky…
Kan bara tänka mig hur hon skulle vara som liten valpis i det här vädret, hon skulle inte gått utanför dörren (gör hon knappt nu heller iof :p)
Besök min blogg: http://bumpi.se
YES!!!! :D Hon gjorde sitt behov ute den här kvällen!! Så jäkla glad!! Men tror de har mycket med att idag var de mycket varmare ute och till och med Inez gillade att vara ute då :D
18 vad skönt hon kommer säkert fatta vitsen med glad matte om man gör det ute :)
Skönt att du inte har någon panik. Det får ta den tid det tar och nu under vintern är det jobbigt med dom små. Men vi går mot ljusare tider…
Ja :) Vi har inte bråttom, de är bara att plocka upp en olycka.
Precis! De börjar ju snart bli varmare ;)