Hurttas Y-selar
Hej!
Hade tänkt att köpa mig en bättre passande sele till min Labrador.
Är väldigt förtjust i Hurttas selar och skulle gärna vilja ha en sån Y-sele.
Undrar då hur ni som har en sån tycker att de är och om de är värda att köpa? :)
Hur har de fungerat för just Dig?
Japp - har dom selarna till mina kortbeningar och dom sitter perfekt. Använder dom dock inte när det är mycket snö då snön lägger sig under magremmarna, men det skulle dom nog göra med vilken sele som helst
nackdelen med kortbenta hundar.
Passformen är dock kanonbra till mina sedan dom nya storlekarna kom.
Okej, min har ju inte så korta ben, och vi har nog inte så mycket snö att det skulle nå upp dit om han inte rullar sig :)
Mätte om honom nu och såg att det är storlek 100 han ska ha, verkar superbra!
Jag är nöjd med min även om jag inte använder den så jättemycket. Använder den som cykel-sele och när jag har honom i långlina.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
På min hund sitter den väldigt dåligt och skaver i armhålorna så det är nog individuellt
Okej :)
Vad har din hund för storlek?
Okej ^^
#4 var likadant på vår hund. Är nog en bra ide att åka och prova, vi hittade inte en enda som satt bra.
Har hurttas y-sele till min lilla aussie också. Jag är jättenöjd :)
Hade ingen bra bild på henne när hon har den på sig dock.. ;)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Har strl. 60 till Zuki. Men hon är bara 60 månader nu. Har haft den på henne sen hon var ca 3,5 månader, så den har funkat bra att växa i.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
#7 - #8
#5 Storlek 80. Jag har använt den på honom medan han har växt. Sen han var 6 månader tills han var 1,5 år. Han har växt ur den nu, insåg det nu när jag skulle testa den på honom att den har blivit alldeles för liten. Nu skulle han behöva strl 90 eller 100.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
hehe okej :)
Jag har inte hittat en enda Hurtta Y-sele som sitter bra på min hund, och vet flera bekanta som tycker samma sak.
Min 7-månaders flat har en som han haft ett bra tag nu och som han precis vuxit ur. Så när vi köpte ny så satsade vi på vuxenstorleken och väntar på att han ska växa i den. Det är inte förrän nu som vi börjat använda halsband mer regelbundet. Tycker selen passar bra, han verkar trivas i den och har aldrig visat att den är obekväm.
Båda mina hundar av olika raser har hurttas y-selar:) De sitter perfekt!
Jag älskar y-selen, den sitter väldigt bra på min hund, enligt mig är den värd varenda krona:)
Det får nog bli en sån, jag vet ju inte förens jag provat, hehe :)
Jag kör på hurtas vanliga sele till min golden av showtyp, han har för djup bröstkorg och är helt enkelt för kraftig för y-selen, men du kanske ha en ganska nätt labbe? :)
Han är inte jättenätt men inte heller grov, och de vanliga selarna passar honom inte så bra.
Men ska prova Y-selen och se om det blir någon skillnad :)

Y-selen passar min ena hund men inte den andra.
>>>Malum domesticum<<<