Hund på prov/"lån"?
Hej!
Undrar om de finns någon möjlighet nånstans att få "låna" en hund och testa hur de går och känns.
Har haft en hund nu sen i sommras, bara för sällskap skull. Detta va en samojedtik på 2 år.
Men jag som är mer intresserad av mindre hundar och tänkt skaffa mig en i framtiden. Så jag hade velat träffa fler mindre hundar, att få ha här hemma.
Men jag har ingen aning om det finns folk som vill "låna" ut sina hundar bara sådär??
Lite funderingar om detta?
Maria Karlsson
Kanske finns någon som söker fodervärd eller liknande? :)
Så man skriver någon typ av kontrakt, så det inte blir så att ägaren lämnar av hunden där och sen hör de aldrig av sig igen.
Du kan ju prata med någon uppfödare eller någon som du känner som har mindre hund? :)
#1 fodervärd för hund är inte samma sak som för häst. Fodervärd för hund innebär att du har hunden som att du äger den men du blir ägare till hunden efter ägaren på pappret (oftast uppfödaren) har tagit två valpar på hunden alt när den blir 5 år.
TS kanske finns det någon du känner som ska åka bort och behöver passning av sin hund? Eller vara dagmatte under en tid.
Besök min blogg: http://bumpi.se
Joo har sett att de finns några som söker de :) Men oftast är de ju längre tider och ev att köpa hunden sen.
Jag tycker det är lite läskigt när man inte vet hur framtiden blir än , det är ju isåfall om man kan lämna tillbaka hunden ifall allt skiter sig, bro ju på varför dem behöver fodervärd :)
Joo hundvakt har jag varit tre år , varje sommar. Det har varit en jätte bra upplevelse, har träffat många olika raser :)
Men just nu tro jag inte det är någon som behöver hundvakt här omkring.
Jaha, det hade jag ingen aning om, då ursäktar jag! :)
Jag tror ofta folk behöver hundvakt även fast dom inte annonserar. Sätt upp lappar och hör dig för?
Jaa kanske de, brukar lägga upp på blocket, men det har varit under sommarn, då är de ju lite fler som reser osv.
Kolla med kennlar i närheten av dig!
Många kennlar har mycket hundar och det kan vara skönt för hundarna att lämna flocken ibland. Mejla runt och kolla lite!
Ja just de! De kanske funkar :) vet dock inte vilken ras men kanske bara bra och kolla runt lite på olika raser. Vet vad som passar en själv.