Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 910 ggr
LillPom
0

Extremt frysen valp?

Hej alla !

Lilla Inez är extremt frysen av sig :S .. jag satt på henne en modifierad ragsocka… men den tycks inte hjälpa allts..

Just nu har jag fått låtit henne kissa på tidningar.. så kan nogon rekomendera ett ställe som jag kan köpa någon typ av flece overall i jätte små storlekar??

Tack i förväg!

[Murvel]
0

Hon kanske behöver något på tassarna snarare än om kroppen? En tanke bara.

Efter hur lång tid är det hon blir kall? Alltså, vägrar hon kissa ute för att hon bara står och fryser eller?

LillPom
0

Hon börjar frysa typ direkt när vi går ut :S Och då håller jag henne i början tills vi kommer ner för trappen.

Ja hon vägrar allt… försökt att typ få henne att röra på sig men hon bara tittar på mig och skakar :(

Driva
0

Det har du säkert tänkt på men är det minsta fuktigt ute (som duggregn eller dimmigt) så bör det vara vattentåligt matrial, annars blir hunden fuktig och kall :)

Besök min blogg: http://bumpi.se

LillPom
0

Ja de har jag tänkt på :) Men tack iaf!

[RMSLiners]
0

Något litet i klädesväg, enda sidan jag kom att tänka på är denna,

http://www.doggie.se/hund/hundprodukter/hundklader

Driva
0

#4 Jar sett många som under hösten har t-shirt matrial i" täckena" till sina hundar! Och man ser hur hundarna är jättefrusna eftersom det såkallde täcket har dragit åt sig massa fukt och kyler ned den stackars hunden istället för att värma de… Så man vet aldrig :D

Nu är ju pommar supersmå, men vi skaffade ett ruffwear till vår valp och hon var ganska liten, och hon hade xs och jag tror det finns xxs.

Nu vet jag inte hur kallt det är hos er, men min 8 månaders valp vägrar gå ut när det under -8 trots täcke. För hon få jätteont i tassarna. Så då blir det bara kortisar runt huset, tyvärr.

Besök min blogg: http://bumpi.se

Elverpige
0

Den här sidan såg ut att ha kläder för små hundar, det kanske finns nåt :)

http://www.lechien.se/

JamieBlue
0

Hurtta har fleeceoveraller och även andra slags overaller till små hundar, man kan kolla storlekarna i deras storlekstabeller. Finns på många webbshoppar och har även sett dem på Arken Zoo. Jag såg en söt liten hund med Hurttaoverall senast igår, den kan inte vägt mer än 2-3 kg :)

LillPom
0

Redan kollat deras :S hon är för liten… tyvärr :S

JamieBlue
0

Aha, synd, de har bra produkter!

Loveradio
1

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Neela
0

Ninna, som 11 länkar till, har jag beställt overaller av och varit väldigt nöjd.

joheck
0

Jag har en Hurtta overall till Sansa, men Inez är väl antagligen ännu mindre….

Du får heller inte vara alldeles för kinkig med henne, hon måste lära sig. Nu vet jag inte hur många grader ni har, men jag va ute på långpromenad med mina idag och då va det -19 grader. Sansa tycker inte att det är jättekul men när hon väl får upp farten så går det super. Hon har tidigare försökt att tvär vägra gå i kallt och dåligt väder. Nu efter att jag insisterat att hon måste med så följer hon fint.

[Murvel]
0

Har hon någon favoritleksak som du kan leka med och hon därmed glömmer bort att det är kallt? Eller om du själv med någon kompis börjar springa runt, kasta snöboll och ha jättekul. Flamsa och tramsa och försök få igång valpen så att hon inte en fattar att det är kallt. Det kanske du redan försökt, men om inte så kan det var en idé.

russin
2

Säker på att hon fryser ? Kan det inte vara spänning/nervositet över utemiljö och att hon skakar pga det ?

Labolina_73
0

Kan hon inte skaka för att hålla värmen oxå då? så gör ju hundar…

/L

LillPom
0

nja hon har skakat på andra sätt då vad jag har märkt :S Sen så har hon varit ute men inte när de varit så kallt.

Jo men grejjen är ju att hon är ju helt naken på magen fortfarande så de kan ju inte skada att täcka de lite.

Jag berätta att min mamma ska sy en egen flece overall XD då hon tyckte att de var billigare och då kunde jag få välja helt själv XD

Labolina_73
0

#17 oki, se till att när ni varit ute att du torkar henne och håller henne varm om magen en stund efter att ni kommit in,, så hon inte för uvi.

//Linda

russin
2

Har haft flera valpar av korthårsras med bar mage som klarat sig alldeles utmärkt första vintern när dom kommit (båda mina nuvarande heeler är vintervalpar) - man är ju inte ute så länge första tidenFlört

Själv tycker jag det skulle ta längre tid att få en valp rumsren om man först ska strula med täcken/overall osv och vänja den vid det - än att bara gå ut när den är nödig och sen gå in igen. Men det är jag detTungan ute

LillPom
0

De är just UVI som jag är rädd för :( De blir lite sähär med första enga XD

russin
0

Fast UVI beror inte på kyla utan på bakterier. Min ena har inte haft, men min andra fick efter hon trillar ner i ett vattenfyllt dike mitt i vintern - ett dike fullt med flytgödselSkrikandes

LillPom
0

Okej men min uppföddare påpekade de så mycket så man blev ju lite extra orolig XD

russin
0

Det är vanligare att få UVI på tikvalpar under vintern, men det beror knappast på kläder eller inte. Snarare på att dom "doppar muffen" i snön och får in bakterier den vägenGlad

Jag har haft det på flera vintervalpar - men långt ifrån alla.

JamieBlue
0

#23 "Doppar muffen" Skrattande