Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 1546 ggr
[TeamGolden]
6

Liten blir stor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min Weasly, som för första gången dök upp i en tråd i somras har vuxit upp och blivit en stor kille, snart hela 8 månader gammal! 
Pojken har precis fått sin päls nedrakad och oj som han njuter!

Am cockerspaniel/papillon

Somnade 04.00 och vaknar 13.45. Tråkigt att sova bort dagen sådär.  Började iaf med att städa rummet lite, det var nå' ryck jag fick, sen duschade jag och klädde på mig fort, skulle ju ut och fota idag. DOCK var det awesome fotoväder idag, så bilderna blev faktiskt bra tycker jag! sen håller jag ju på att lära mig PS, så de är inte den bästa redigeringen, men man lär sig ju (:  Weasly har varit duktig idag, världens lilla ängel. skönt för då slipper jag bråkade med honom som man brukar behöva.  släppte honom på ängen och sen kom grannens alla 15326 hundar igång och skällde. W svarade men jag blev arg för han vet hur mycket jag avskyr skall. seriöst, skall är det värsta. Så behövde bara ge honom en lång blick och han blev tyst. I vanliga fall ska han ju vara Rebell-Weasly och ''Boff:a'' jättetyst för att vinna. haha får damp på det!  men idag gick det braa! :D  Kommer upp lite bilder från promenaden, både söta, failiga och fina! :D 

Min lilla ponke ♥  Var ute och fotade lite idag, W är dödstrött, varit ute sen typ klockan elva med mamma, själv vaknade jag halv 2, hur lyckas man?  Älskar bilderna från idag, de fick upp mitt foto-självförtroende lite, men sen kommer man in här och ser alla andra vara 124325 gånger bättre än mig :(  Aja, man får väl kämpa på..!  Kanske kommer upp en lite längre text här sen om Weasly, väldigt personlig text om honom isåfall. 

Idag vaknade jag sent igen, men somnade inte förrsen halv 3, satt uppe och tittade på I rymden finns inga känslor som gick på Ettan, sen tittade jag på Hipp hipp hora.  Vaknade tjugo i ett och nästan direkt gick jag och mamma ut på en långis med W. Nu väntas det mat. lyssnar på musik och är lite trött, har busat massa med blådåren weasly länge inomhus, ute kan man knappt vara för det är jättehalt på vägarna. så vi har lekt massa inne istället! Sitter i min ziperall och efter maten ska vi iväg och storhandla, och då ska jag tvinga mamma köpa chips, godis och läsk! XD  Sen ikväll blir det film själv med W och kissekatten ♥  Ska försöka somna tidigt idag för ska iväg med Felicia imorgon, gå på foto promenad :) 'FREDAGEN Nu på fredag kommer jag och @rymdbanan att spendera gående i djurbutiker med vovvarna och shoppa! Vi skulle tycka att det var jätte roligt om det är några fler som skulle vilja följa med!  Samling : 12.00 vid Centralen Var : Osäkert , kom med förslag  När : Osäkert , kom med förslag Övrigt : Kläder efter väder , fick pengar och hundarna får gärna följa med SKRIV EN KOMMENTAR ELLER ETT PM OM NI KOMMER

HAHA, trodde det var ett skämt när mamma sa att vi ska dricka glögg utomhus ?!?! är hon fullständigt galen? O:

Jag och Weasly ville väga upp med alla snygga springbilder alla har.. så detta är Weasly när han springer.. hahaha monster ♥ Kom på en vääldigt rolig sak, jag får börja övningsköra i augusti..iiiih :D Och vissa vet ju att min dream car är en sån där stor jeep, trygg, stor och massa utrymme till hundarna. Synd att man inte får körkort och köra upp förrsen 18, men det går fort! ;D

Haha, söt-ploppen ♥ 

snyggingen!

blandade bilder från vintern 2012-2013 
Visst ser han liten ut som kortklippt?! Cool

Anibaz
1

Gud vilken söt kille!

teezan
0

kul att det blir sån skillnad :) ser nästan ut som två olika hundar ;)

söting i alla fall :)

[Murvel]
0

Fina bilder och supersöt hund. Har ni några planer för honom? :)

Har han några drag från papillonen?

[Forest]
0

Otroligt fina bilder o mycket söt hund Kyss Skulle inte gissa att det var papillon i honom o det är någ en rätt ovanlig blaning Skrattande

LinaK
0

Oj vad söt han är alltså Skrattande Men jag ser heller inget av papillonen i honom Tungan ute

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

joheck
0

Dunder söt!!! Underbar som fluffig men antar det är en rätt krävande päls så förstås att ni klippt ner han.

[TeamGolden]
0

#1 Oh, han tackar och bockar! :)

#2 Ja verkligen! Var svårt att vänja av sig från så långhårig hund till en liten ''nakenfis''! Flört

#3 Oh vi tackar så mycket! :) Jadå, planen är drag och lite hjälp, lite terapi hund ska det bli av honom! ta upp saker som tappas, hjälpa till, torka golvet med en trasa osv, mest för kul och i framtiden vet man ju inte vad det blir! Även agility ska vi köra :)

Drag från papillonen är på insidan helt klart, lite vaktighet kan dyka fram och tuffingen ska självklart alltid ha sista ordet. 
Han har en väldigt mjuk utsida som är som en grov kontrast mot hans riktigt tuffa och rebelliska inre. Så jovisst är han papillon i sin näästan fulla makt - på insidan Cool

#4 Vi tackar så hemskt mycket! Skrattande nej, på utsidan syns det knappt alls, bara nosen som är lite mindre formad som amris och kroppsformen är lite mer smäcker! :)

#5 Han tackar så mycket! :D

#6 Oh han tackar så mycket för alla fina kommentarer!  Ja pälsen krävde en hel del, väldigt fin var den men detta är mycket bättre :)

[IdaSo]
0

Åhh vad söt han är :)

[TeamGolden]
0

# Han tackar så hemskt mycket! :D

LinaK
0

Glömde ju säga att jag verkligen gillar den femte bilden, den borde du förstora upp för den är jätte fin :)

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[TeamGolden]
0

#10 Tack! Älskar den också, ska nog printas ut och bli en tavla :)