Aktivitet ?
Skulle gärna vilja testa spår med min sköthund. För tycker det verkar roligt och hon är själv en hund som alltid går med nosen i marken. Har övat lite på ägarens gård och det är en stor gård för dom har ju haft både bc kennel och sheltie kennel. Men iallafall hon tycker det är roligt men har bara testat med godis för hon tycker inte om leksaker så det går som inte med det. Men undrar vad jag skulle kunna ta för sak nån som håller på med spår ? Har gått lydnads kurs men ska gå en till i vår/sommar. Hon är en sheltie på 1 ½ år född den 1 september.
Men då är hon även väldigt smidig och snabb,bra på att hoppa hinder. Har alltid gillat agility och hon är en bra hund för det. Men problemet är hon har aldrig övat på andra hinder så tänk så tycker hon inte såna är roliga ? Har byggt hinder och övat lite slalom också för den delen. Men inget mer. Är lika fast för både spår och agility. Men kan man träna båda elr ska man ta ett före ? Och isåfall vilket.
Ska gå en till lydnadskurs i vår/sommar som jag nämnde tidigare. Och kom gärna med förslag på andra saker också som ni tycker är roliga :)
Varför inte köra viltspår?
#1 har inte läst så mycket om det men ska googla på det :) Låter roligt :D
Har nån här testat rallylydnad ?