Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 4174 ggr
[Forest]
1

Har du Pudel?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte se lite hur många som har Pudel här inne. Kanske kan man byta lite bra tips till varandra bla jag funderar på skaffa en ovarall till min skrutta. Frågan är då vart hitta du din och hur sitter den? Fördel o nakdel med den Glad 

Själv har vi en röd dvärgpudel tik på 7 mån på foder, inte det bästa kortet men jag hittar inte rätt kort (rensat datorn)

[Forest]
0

putt Glad

[Forest]
0

Putt igen!

lsoderberg
0

jag har en Pudel ;) men jag har ingen overall till hoom :) men ska kanske köpa senare när vi har klippt honom :)

Ketang
0

Jag har en ;-)

lsoderberg
0

#4 har du nån bild? :D

Ketang
0

Jupp! Här kommer det en bild på den vita toy hanen jag har nu på 3½år! (Har tidigare haft två andra toyar och en storpudel.)

verrax
0

Här är en till med dvärgpudel tik,  snart 9 mån :)

[Forest]
0

Åh vad kul att ni hitta hit :) Söta krulltottar Kyss 

6 Då kanske man kan ställa dig lite fråger :) Hur gammla har dina hundar vart när de bytt päls?

6 Du har ju äldsta hund här nu :) Vad har du din hund till tränar/tävlar du något ställer du ut osv?

3 varför jag letar overall är för att min tjej älskar snö hon ska vara i djupaste snön hon hittar därmed blir det en som ser ut som en snöboll och tycker det är så trist att behöva dursha av varje gång vi vart ute (vissa dagar) o sen torka henne.

Jag har fått tips om lite och även ska åka o prova ut en passande overall. Behöver även skor när det kryper ner mot -15. Jag är sån att jag är ute så mycket jag kan o går mycket med mina hundar (även en blandis har vi). Så även -15 tar vi våra långpromenader :)

Ketang
0

#8 Oj, ja du det har varierat lite men dom brukar nog byta pälsen när dom är runt året.

Den vita jag har nu har jag ställt ut lite men han är tyvärr inte kanonsnygg så nu är han ren sällskapshund som vi pussar på ;-)

Min första Toy var en aprikos hane från England som gick i avel en del. Han var inte kångt ifrån att bli champion men så blev han sjuk.

Den svarta storpudeln jag hade ställde jag lite men det var helt klart för mycket pälsvård för mig! Lite synd för han älskade att visa upp sig!

Den röda toy hanen jag hade nu sist är krypt och har patella så han har fått flytta till ett pensionärspar i närheten. Han är ren sällskapshund nu.

Angående overall till Pudel. Ska du ha päls på din hund? Då kommer troligtvis overallen både slita på pälsen och tova ihop den. Inget jag rekomenderar om du vill kunna ställa ut. Annars tycker jag att Hurta har bra overaller och täcken!

[Forest]
0

9 Hon är utställd fick HP o BIM måste skryta lite Flört inoff så det var mer träning. Iaf hon är nerklippt lite sparat bara huvet/nacken men är bara 7 så jag hoppas på overall för slippa denna snöboll till hund. Så det är bara i vinter när hon är färdig utställd blir hon nerklippt. Hon har inte börjat byta päls än och hoppas det tar ett litet tag innan hon byter  :)

Kul att du har haft många olika färger på dina pudlar :)

Ställer fråga till alla :) Tränar ni era pudlar?

jag själv har låtit våran ta det lite lungt men tränar lite smått som gå fint,stanna,sitt,ligg och ska köra mer trix. Kanske träna agillity i vår men först gå lite kurser i detta.

lsoderberg
0

jag gillar verkliygen den här tråden! :D haha

jag tränar bara llite trix med min lilla dvärgpudel då han är för liten för att träna agillity. men jag ska börja sen när han blir äldre :)

Ketang
0

Min Storpudel hane spårade jag en hel del med. Annars så har resten varit rena sällskapshundar som jag bara tränat vardagslydnad med.

[Forest]
0

11, Kul :) Jag ska börja träna lite tunnel och vissa övningar som inte är "hopp- hinder" innan vi går kurs. Men trix med klicker o kontakt träning är det som vi kör just nu.

lsoderberg
0

klicker har jag också! :)

Denna kommentar har tagits bort.
[Forest]
1

15 himmla söt Glad

Storkebodas
1

Jag har en liten mellanpudelkille på 2 1/2 år. =) Och jag har en overall till honom, men använder den endast om det regnar väldigt mycket eller om det är kramsnö.

Tycker den funkar sådär, om man går i snö kan det åka in i "bakbanshålen" och formas till bollar, vilket såklart är väldigt obekvämt för hunden. Ibland om Chutney kissar i en konstig vinkel och overallen sitter lite snett kan det glida in kiss i den. Så man får vara noga med att den sitter rätt hela tiden.

Annars så är det skönt att kunna sätta på overallen om det regnar mycket ute, och Chutney tycker den är helt okej.

Bilden på honom är cirka 2 år gammal, han är blekare i pälsen nu och har en annan frisyr. Men detta var allt som fanns på datorn jag sitter vid nu. ;)

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

[Forest]
0

17 Vilken fin kille Kyss