Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 2388 ggr
Ralktad
0

Valp som kissar ofta..

Hej! Är det vanligt att valpar kissar ofta? Min valp på 9 veckor kissar rätt ofta. Hon håller sig hela nätterna, men på dagen går hon ut var 2-3e timma. När vi är ute på tomten så kissar hon alltid 1-2 gånger..

Idag när vi var hos en vän så hade hon inte kissat på promenaden dit, så hon höll på att kissa inne, men jag hann ta upp henne innan det kom något, sen gick jag ut med henne och hon kissade ute. Sen när vi går upp så leker hon med min väns hund i typ 30 min, sen går vi ut igen o då kissar hon först efter att vi gått en bit, sedan sprang hon lite ute o jagade de andra hundarna, sen efter 15-20 minuter så kissar hon igen. Hon kissar inte länge, men det är inte som att hon skvätter, utan mer som typ en ''halv'' kiss.

Vad tror ni? Är det normalt? Eller har hon kanske urinvägsinfektion eller dylikt?

Min blogg - schäfer, lydnad & bruks

Medarbetare på Hundar.ifokus

[Teddies matte]
0

Kissar ofta? Det där låter lite väl lite, valpar brukar man ju springa ut med varje kvart ungefär ifall man är smidig.

Ralktad
0

#1 Varje kvart? Hon håller sig 2-3 timmar. Men så bra då, det jag var mer orolig för var att hon kissade drygt 2 gånger när vi är ute.

Min blogg - schäfer, lydnad & bruks

Medarbetare på Hundar.ifokus

Cassii
0

#1 Inte för att lägga mig i, men vilken valp kissar varje kvart? Båda mina har kissat ungefär varannan timme som små, nu håller sig valpen natteti ca 8-9 timmar och den vuxna tills vi ska ut. Dagtid håller sig valpen 6 timmar, låter annorlunda med varje kvart..

[Teddies matte]
1

#3 Med vår 7-8 veckors valp sprang vi nog ut med varje kvart i början för vi ville få bort inomhuskissande direkt. Inte särskilt konstigt.

Så småningom gick vi nog ut en gång i timmen iaf.

[Forest]
1

4 oj gösses så ofta har inte vi heller behöft gå ut o kissat när Enja var 8 v + 1 dag hon höll sig 2 tim, TS låter väl rätt vanligt att de kan kissa två gånger och även kissar dom med sina kompisar så kissar ena så kan valpen haka på kissa tillsammans. Va inte orolig, skulle du märka dok att hon verkar vara mer kissnödig så kan det vara uvi men i detta skede ne det tror jag inte.

[Teddies matte]
1

#5 Tja, jag tycker inte det är så konstigt, var ju inte så länge vi höll på dock, han fattade ju direkt att man gör sina behov utomhus. Han var ju också en rätt aktiv valp och rejsade runt mycket vilket också gör att de behöver göra ifrån sig oftare.

Belimas
0

Hon låter som en fullt normal valp ;) De kissar betydligt oftare än vad en vuxen hund gör som har större blåsa och kan kontrollera den på ett annat sätt.

Sackum
0

Det där är ungefär så länge som min lånesheltie på 9 månader kan hålla sig, så det är knappast för ofta för en nioveckors-valp :)

LostMySelf
1

Var också ute ungefär varje kvart med min 8 veckors valp, annars hade det varit pölar överallt :)

Rumblebee
0

Jag kommer inte ihåg hur ofta jag var ute med min hund när han var valp (är ju snart 12 år sedan han var bäbis FörvånadSkrattande) Men det blev ju helt klart väldigt ofta, och trots det så blev det ju både en del kiss både ute och inne under dagens gång, så det är ju helt vnaligt att dom kissar mycket.