Markerar revir inomhus
Min hanhund Nicko markerar återigen revir inomhus, vilket är tredje omgången sedan jag köpte honom i oktober förra året. Han håller också på och vill bara para sig med allt ibland.
Har någon några förslag på vad man skulle kunna göra åt detta?
Då jag och min fästman planerar att flytta och då kommer att ha gemensamma möbler kommer jag inte att kunna behålla Nicko om detta fortsätter. Jag vill dock INTE kastrera honom på grund av risker för förändrat beteende på andra plan.
Marre
Vad gör du för aktervering juckandet kan mycket väl vara stress överslag, de kan blir stressade av för lite aktervering eller förmycket även om det finns löptikar i närheten. För få bukt på kissandet så har det inte hänt så ofta låter det som, ut oftare o även här tror jag det kan ha med löptik o göra. Jag tycker som du att men behöver inte kastrera sin hane jag har tväffat flera hanar som mäker av löptikar och markerkissar, för att se om änds kastrering är lösningen så finns kemiskkastrering om det är lösningen för att behålla honom så hade jag valt det o testa ändå.
Kanske stressad?
För min sambos lillasysters hund kissar en del inne hemma hos dem men inte när han är hos oss, här är mer lugn miljö.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Undrar också hur hunden aktiveras, låter mycket väl som om hunden kan vara stressad av sig, kastrering behöver inte vara något alternativ vid revirkissning, jag har bara varit med om hundar som börjat revirmarkera ännu mer efter kastrering.
skrev lite fel i tidigare inlägget: jag har träffat flera kastrater (skrev bara hanar) som märker av löptikar (menar de trajjar gnäller o slutar äta mm även är parningsvilliga)