hjälp mig!
Imorgonbitti ska jag ringa Vet och åka in med min bästa vän, Hon är en 14 årig dam så hon är ju rätt gammal. För tre dagar sedan åt hon bara upp sin halva portion med mat tänkte ju inte så mycket på det. typ jaha du är redan mätt. Nästa dag åt hon allt med spydde upp hälften, blev lite fundersam så jag kokade ris och fisk tills nästa dag men med samma resultat. Men nu ikväll bajsade hon svart bajs det var först hårt sen blev det lösare men slem på men hon har aldrig bajsat så och allt som hon äter spyr hon upp. Matar henne med majsvälling och vätskeersättning då hon inte vill äta fast föda.. När hon går är hon smått skakig och hon ser så trött och matt ut, hon verkligen försöker vifta på svansen men det blir inte så mycket viftande vilket gör allt mer hjärtskärande…vad tror ni det kan vara för något? Får panik, har gråtit som en gris tänker att tänk om jag måste ta bort henne, hon är ju gammal så.. men jag hoppas att Vet kan "laga" min älskade kompis.
Vågar mig inte på en gissning men håller tummarna. Jag råder dig dock att åka in akut eftersom hon är så allmännpåverkad.
# Tack..förstår det, Ja det ser nog så ut!
hur har det gått?
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)