vill inte äta?!
I morgon kommer blandistjejen hit som vi ska hundvakta i sommar.
Hon är en blandning mellan bordercollie, labrador och schäfer, ganska matglada raser, men hon är jätte smal och vill inte äta sin hundmat.
Hennes matte har såklart testat olika sorter och sådär, och det är kul ett par dagar sen vägrar hon äta.
Någon som har nått förslag på vad som kan få igång aptiten på tjejen?
Du kan tex hälla på lite köttbuljong det gjorde jag på Skorpans mat en sväng när hon var kinkig. Och ta ut henne på långpromenader det brukar få dom att bli hungriga =)
Om hunden inte är sjuk så äter den när den blir hungrig.
Jag har en hund som är precis likadan. Jag låter antingen hans portion stå framme tills han ätit upp den eller så häller jag lite vatten över maten alldels innan jag ställer ner den - då äter han nästan alltid upp allt på en gång.
Sen som Lotta säger, se till att den får aktivera sig och bli trött i både kropp och huvud! Det brukar alltid få igång aptiten! =)
Plus, ge inte hunden en massa annat. Då kommer den garanterat inte äta. Godis och annat kan den få efter den ätit upp maten! Precis som ett barn ;) Säger inte att ni eller ägaren gör det, men utifall =)
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Tack ska ni ha! :) Jag ska testa det där, samt tipsa hennes matte om hif ifall hon skulle undra nått mer någon gång :)
Det tycker jag att du ska göra..då blir vi ännu fler här inne ;)