Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2750 ggr
[postmortum91]
4

Prata med sin hund

Jag har tänkt på en sak. Det är ju skillnad på att prata med sin hund och att PRATA med sin hund.

Alltså när man pratar med sin hund:
"Ska vi gå ut och kissa?"

"Kom så går vi in och äter frukost!" 

När man PRATAR med sin hund:
(Jag idag): Ja du Sheldon, ska jag berätta vad som är jobbigt?
jo det är när jag ser att jag går ner på vågen, men jag känner mig nästan tjockare. Vad tror du det beror på?
Kanske att jag ser sämre ena dagen?

Hur många PRATAR med sina hundar?

hoppas det är någon mer än jag, eller ska jag söka hjälp?

DesK
0

Jag har pratat med alla mina hundar, sen jag lärde mig prata för drygt 50 år sen, så du behöver nog inte söka hjälp för det! Flört

/Désirée

lilla jag
0

Jag prata också med mina tjejer!!

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

[postmortum91]
1

haha va härligt att höra. En kompis till mig medgav att han istället står och har djupa konversationer med sig själv istället för en hund. Så i jämförelse med honom så känner jag mig inte så sjuk

loas27
10

Tack för att du tycker att jag är sjuk. Det värmer. Flört

Iceland
0

Jag snackar med min hund som om hon vore en människa….

http://isabellarun.weebly.com/

Portie
1

Pratar med Hugo hela tiden nästan. Tänker inte på det heller så hör ofta pojkvännen ropa/säga "va??" och då säger jag "pratar bara med Hugo". Han tycker jag är konstig, medan min familj tycker jag är ganska normal då dom gör samma sak.

Ibland får jag verkligen tänka på det, typ på bussen men då brukar jag viska eller nåt istället, skulle jag prata i normal ton skulle väl folk tro att man var knäpp.

jollycox
0

Jag pratar alltid med våra djur, precis så som du beskriver i #0, men inte bara med hundarna utan med katterna, mössen och hamstern också. :P Ofta brukar jag tala om för min hund om hon ska vara hos mormor och morfar, tex igår sa jag till henne 'ikväll ska du få fara till mormor och morfar för du ska vara där imorgon, Blixten också men han kommer på morgonen.' :P

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Maja2
1

Jag pratar även till Sally, som är stendöv … men jag antar att det hjälper mig med kroppsspråket, att faktiskt uttala det i ord åxå.

[Forest]
2

Oja jag pratar med hundarna o får ibland bra svar med Flört

[Nattkola]
0

Jag har aldrig pratat med djur, som att berätta om dagen eller så. vet att många gör  det även med hästar och det porträtterades ofta i hästserier, men jag kände aldrig igen mig i det.

Däremot pratar jag mycket med mina hundar alltså till de, typ "men den kan du väl inte äta, då får du ont i magen" " Vi ska gå hitåt kom nu" "vad gör du skit hund, var den rolig?" osv

Men som sagt alla är vi olika :)

Anibaz
0

Pratar alltid med mina hundar, hemma medan vi ligger och myser, ute på promenader, på bussen, när jag grejar i köket och håller på i badrummet. Smilla som är mig hack i häl vart jag än går har då fått ta del av en herrans massa diskussioner och samtal.

Jenna_Nord
7

Pratar ofta med hundarna :)  Men kanske inte har några djupa diskussioner med dom x)

Haha de roligaste var jag med om för några veckor sen! Mamma pratar myycket med våran katt. Så ska hon öppna fönstret och kalla in henne, för hon står en liten bit bort bara och det regnar. Så sticker hon ut huvudet och ropar "Kom nu älskliing!"
I samma stund går grannen förbi på andra sida för att hämta posten dit mamma inte tittade. Så hon svarar "Vaaa?"
Mamma skyndar sig och säger "Haha ja de är inte dig jag kallar älskling, hämta du posten!"

Grannen bara garva och gick vidare ^^

Mvh Jenna

Jetaime
0

Pratar både med hunden, katten också kaninerna he he. Även om dom inte förstår ett ord :)

[Forest]
1

12 är som jag jag säger flickorna till hundarna. Var ute med hundarna  i trädgården så kommer två flickor i min dotters klass o jag säger kommer ni flickor så går vi in o äter lite gott…. dom kom o frågade varför dom skulle gå in o äta hos oss när inte dottern var hemma Flört

Viccan92
0

Nja är inte ofta jag pratar jättemycket med honom faktiskt. Mer än några enstaka meningar här och var. Visserligen får jag ont i munnen när jag pratar så kanske har mycket med det att göra.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

brukshundar
1

Pratar alltid med min :) Och då automatiskt i princip alltid med en pipig röst… haha, måste se lite kul ut när man pratar med en rottis som med en bebis :)  Jag brukar prata med honom på promenaderna också (jag stänger av att vissa folk faktiskt tittar ;P)

Något jag också märkt att så fort jag pratar med pipig röst men det inte är min hund jag pratar med, så kommer han rusandes in i det rummet jag sitter. Som att han trodde att det var med honom jag pratade med, och det trots det att jag inte ens nämnt hans namn ;) Lite kul faktiskt!

http://www.exceedsaska.blogg.se

Medarbetare på brukshundraser iFokus

Jenna_Nord
0

#14 Haha det kan bli rätt tokigt när man pratar högt och inte är inomhus med sig själv ;)

Mvh Jenna

Karmatarerskanise
0

Har nog aldrig pratat på det viset med mina djur.

Swadika
0

Oh ja, hela tiden. När min hund varit hemma så brukar jag säga typ "Har du varit ensam hemma, har du haft det roligt, vad har du gjort" med bebisröst, faktiskt brukar han typ prata tillbaka, fast jag förstår ingenting men ändå.

Om jag är helt ensam hemma kan jag gå och prata med hunden, det låter bättre att prata med en hund än att gå och prata med sig själv.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

WhiteBunnyWithBlueEyes
2

Haha en gång då var ute med vår äldsta hund så gick jag hit och dit för att jag ville att hon skulle skita innan vi skulle gå in igen, det var vinter och jättekallt, sen blev jag typ arg och ba: nu sätt du dig ner och skit!

Då gjorde hon det oxå, höll på att garva ihjäl mig Glad

[Zlarviig]
1

Jag PRATAR med Mixa. Hon sitter så fint och lyssnar på allt jag har att säga. Min mamma orkar inte lyssna för jag pratar hela tiden, men Mixa orkar lyssna! Glad Jag brukar berätta för henne vad som har hänt på dagarna, vad jag har läst på internet, sett på tv, om olika hundar jag har träffat när hon inte varit med och så brukar jag snacka lite skit också Tungan ute

Ibland brukar vi sjunga tillsammans Skrattande Mixa tycker det är jättekul, men inte mamma eller grannarna…. Och jag tror nog att Mixa ylar lite finare än vad jag gör… Obestämd

JoannaLi
0

Jag pratar med hundarna, även om jag inte har långa dialoger. Det är mer 'Nämen du, tjockisvovven, när tycker du att vi ska gå ut då? För det snöar ju nu, och min mössa har ju någon dreglat ner… *Blänger* Och dessutom så är grannen ute. Eller?' Och med tiken så kan man ofta få en skarp blick och ett 'BOFF!' till svar, eller av hannen en svansviftning och en slick på handryggen.

'Flytta på dig, tjockis!' Är nog den vanligaste meningen jag yttrar när jag är med dem. Tassa blir alltid lika förnärmad, medan Jappe bara blir glad över att någon pratar med honom ^^

[eeklund]
0

Jag brukar säga ''men kissa och bajsa nu så vi kan gå in, det är kallt och jag fryser!'' ''inget bajs nu? okej, kom så går vi in!'' ''ja du Molly, jag vet inte vart jag lagt min mobil.. hmm hmm'' … lite allmänt sådär :D. Det bara blir så, sen går man förbi någon och dom tror säkert man är helt dum i huvudet, haha..

[postmortum91]
1

Hehe va roligt att ni berättar om era konversationer med våra husdjur. 
Det bästa med att prata med Sheldon (hunden) är att han dömmer mig aldrig, och han sitter alltid och lyssnar på vad jag har att säga. Han kommer inte med dumma svar, han är bara en bra lyssnare :)