Göra valp rumsren?
hur gör man valpen rumsren? Innan gick det bra men nu kissar den i sängen på natten…..
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
man tar ut valpen minst en gång i timman, efter den har sovit/ätit/lekt. Och beröm när h*n gör rätt (bli överlycklig!), ignorera när valpen gör fel så kommer det nog att gå bra :)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
1 gång i timmen är lite väl ofta tycker jag, men i början så sprang jag någ ungefär så ofta sen lärde man sig se lite tecken på att valpen vart nödig. Ungefär varannan timme, sen sov jag ofta bara från 23-06, händer det olycka på natten så tycker jag man ställer klockan och går upp tidigare vill man sova lite mer så kan man krypa ner en stund igen. Jag har aldrigt behövt sova så många timmar så för mig är inte sömn så jätte viktigt 
Till att börja med kanske ni ska se till aatt valpen inte är i sängen om den nu har valt det som kisställe. Sedan kanske ni ska kolla med veterinär så det inte är bakterier i urinen.
Är valpen frisk så får ni börja om från början med rumsrenhetsträningen.
Hur gammal är valpen?
valpen är väl 12-13 veckor:)
Då är det inte ovanligt med lite bakslag.
i natt har den inte kissat i sängen! ;) Lät överlycklig när hon kissat och bajsat utomhus. Hon blev väldigt glad :)
Min tjej på lite över 4 månader är rätt bra på att sköta ärendena utomhus men ibland händer ju olyckor inne :). Inte hela världen då dom fortfarande är valpar liksom.
#6 hihi ja, blir du glad blir valpen glad, och lär sig att du blir glad och belönar hunden när den gör sina behov utomhus :)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)