Skaffa perfekt hund?
Perfekta hunden.
Jag ska köpa en hund. Helst en vuxen hund. Helst helt utan olater.
Och om det nu finns en sådan hund som inte har några som helst olater, så kan jag inte för mitt liv förstå varför den ska säljas.
Men likförbannat får jag massor av svar på min annons att de har den perfekta hunden som inte kräver varken motion eller uppmärksamhet. So älskar precis alt och allt. skäller aldrig någonsin, kan vara själv hemme hela dagen ifall den måste.
älskar att åka bil och bada etc etc.
och då kan jag ju undra. Varför ska den säljas? När det låter så himla bra blir det ist att man misstror. Och anar ugglor i mossen.
Men klart att jag kan tänka mig en hund med olater. Eller ja, något jag kan träna med, Men varför får jag svar om att detas amstaff bara äter för ca 100 kronor i månaden. Det makes no sense!
~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~
Ingen hund är perfekt. Men det är lätt att bara skriva postivt om det man vill sälja i en annons. Man lägger upp annonsen för att sälja, inte för att avskräcka folk.
Du får vara beredd på att hunden kommer ha olater även om den är tränad.
Det är inget fel med att köpa omplacering för att slippa grundträning, men det låter väldigt fel att vara ute efter den perfekta hunden. Leta istället efter en hund som kan passa in i din livsstil, vad gäller motionsbehov, jaktinstinkt, pälsvård mm. Det är bättre att du får en hund du trivs med och som trivs hos dig, än en hund som visserligen inte tigger vid matbordet men skulle behöva mer motion än vad du kan ge.
Det är ju inte bara problemhundar som säljs vidare.
Folk KAN ju bli allergiska, sjuka, inse att de inte kan ge sin hund det den förtjänar osv osv.
Sedan finns det förstås människor som ljuger eller helt enkelt lever i villfarelsen att deras hund är perfekt när den i själva verket inte är det. "Perfektion" är ju rätt subjektivt.
//Lina
Skrev du i annonsen att du sökte en hund "helt utan olater"?
Vad som är perfekt för mig, kanske inte är det för dig - och olater upplevs väldigt olika mellan personer.
Tror du skulle behöva precisera annonsen mer om vad du söker.
Jag tror inte att det perfekta hunden finns.
Alla hundar har sina egenheter som vissa kan tolka som olater men inte som andra gör och vice versa :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.