Hundar iFokus

Hundar

Etikettutställning
Läst 2366 ggr
joheck
0

Vidrig hantering av hund - utställning

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kolla ~15.10 in i filmen. Helt sjukt! Stackars hund! Saknar ord!Gråter

Praefatio
1

Nej fy fan, jag orkar inte, hur kan människor vara så vidriga Gråter Kan ingen bara köra fram en lyftkran med gripklo och lyfta runt honom i håret en stund…

[Empisen]
0

Snacka om att hunden bara är ett objekt i hans ögon, en sak som ska se bäst ut så att han kan tilldelas en rosett och ta åt sig äran.
Sjukt.

[Tess86]
0

Jag har sett det där i andra utställningsvideos också, det är helt sjukt att människorna får för sig att göra något sådant, och att de får vara kvar i utställningsringen!

swapp
0

Men alltså va? Bär han in hunden i nosen och svansen? Ser helt sjukt ut.

Belimas
2

Ja det är sådana där människor som ger utställning dåligt rykte Skrikandes Nej tacka vet jag vettiga utställningsmänniskor som inser att en hund bara är en hund och inte en robot som du kan göra vad som helst med.

Praefatio
0

#3 Ja, att han får vara kvar förvånade mig extremt mycket. Det där han väl aldrig godkänts som okej behandling i en svensk ring?

swapp
0

17:18 ???
17:23 USCH, sjukt.

[Tess86]
0

#8 Ja, där gör de det till och med rakt framför domaren.

Gör man sådär i svensk utställning också, att man håller kopplet sträckt uppåt, för att hunden ska sträcka upp huvudet? Eller måste kopplet vara slakt på utställning i sverige?

meilin
0

Vidrigt! Skrikandes

[Tess86]
0

Hm, tittade på en utställning från sverige och såg att man gör så här också. Då är ju inte det bättre än i filmen… Obestämd

joheck
0

Många håller det sträckt, allra högst upp på halsen ska det sitta för att "lyfta" upp huvudet. Tycker bara det är sjukt…

Förstår heller inte att han inte blev utslängd eller att ingen verka ens reagera på hanteringen.

[Tess86]
1

#11 Okej, det kanske är att gå ifrån ämnet lite. Men att "utställningsfolk" vill att utställningar ska få bättre rykte, men själva plågar hundarna i ringen. Jag håller med dig, det är bara sjukt.

joheck
0

#12 Oftast är det dessutom lika på valpar. Stryp som sträcks för att få upp huvudet…. Men det är inte alla som gör det, men alldeles för många.

[schäfernronja]
0

Fy sjutton vad jag blir äcklad. Usch

Jetaime
1

Jag bara satt och gapade.. kände sånt enormt hat mot den människan, och ifs alla andra också som bara satt och kollade på.. Är det är verkligen tillåtet? Obestämd

russin
0

Märklig domare som inte bryr sig Rynkar på näsan

Ixectrona
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har sett liknande förut. Titta bara på det här. Inte ett hårstrå får ligga fel, så man skakar runt djuret i hals och svans som ett objekt.

Jetaime
0

Alltså fyyy faaan.

Frida&Chira
0

#17 helt mållös! Att det bara är tillåtet :O

[Forest]
0

17 ser ut som det är kineser eller japaner? iaf sjukt att de tillåter detta på en utställning alla blundar dommaren ber han springa en gång till för veta att han valt ut rätt hund som tar hem priset.

[Tess86]
0

#13 Hemskt tycker jag. Jag förstår egentligen inte varför man blir upprörd över att man lyfter hunden i svansen och pälsen och inte över att man lyfter huvudet med en strypsnara. Nu säger jag inte att det är någon här inne som resonerar så, men många i Sverige generellt tycker ju att utställning i sverige går snyggt till. Det är ju minst lika plågsamt och skadligt det "vi" sysslar med.

Jespersen
0

Jag vågar inte ens kolla på klippen för jag vet att jag bara kommer bli ledsen av att se det.. Men det är ju helt klart underligt att folk tillåts behandla sina hundar illa på så offentliga event. Man undrar ju lite hur dom behndlar hundarna hemma då.