Hundar iFokus

Hundar

Etikettutställning
Läst 3229 ggr
LLLINN
0

Utställningskoppel i läder?

Hej! Jag och min Finska Lapphund Molle, 8 månader, håller på att förbereda oss för stora stockholm! Detta blir vår första officiella utställning så man vill ju att allt ska vara perfekt. Även kopplet. Just nu använder vi ett tunt tygkoppel: http://seahundochkatt.se/index.php?main_page=volymc_product_info&cPath=442_148_1073&products_id=7021

Detta funkar helt okej men till sthlmsmässan vill jag ha ett "riktigt" utställningkoppel. Jag har tänkt mig ett brunt, helst rundsytt, läderkoppel med halvstryp. Det närmaste jag kan hitta detta är med helstryp - något jag inte vill ha då min vovve fortfarande är väldigt valpig och kan få sina ryck! Vet ni var jag kan hitta ett koppel som fyller mina krav? Bör jag köpa separat koppel och halsband istället för ett som sitter ihop?

Tack :)

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

Belimas
0

Här finns det ett utställningskoppel med allt i ett i brunt läder men det är nog det enda jag har sett vad jag kan minnas, utställningskoppel är ju oftast i just nylon eller liknande material. Annars får du nog köra på separat halsband och koppel.

http://www.eurogroom.se/butik/artikel.php?id=12294

Michaela-N
0

Halvstryp i läder finns ju oftast med kedja… VÄLDIGT fult på utställning. Det finns säkert utan, men jag har inte sett något sånt… (eller så är det jag som inte förstår hur ett läderhalvstryp ser ut…)

Köp ett helstryp istället, och lär honom gå fint i det Skrattande Han måste ju ändå lära sig att gå snyggt i ringen så det borde ju inte vara någon extraträning.

russin
0

Satchmos har superfina utställningskoppel i rundsytt läder

Scrolla längre ner på sidan så hittar du - finns med både kedjedel i guldfärg och silverfärg.

Tyvärr går det inte att förstora upp deras bilder, men dessa koppel är kanon - och mitt inköp till våren blir sådana (har sett dom i verkligheten)Glad

Jenniferri
0

elfadesign har några. Man får välja vilken modell man vill ha på kopplet och sedan längst ner (efter att man har valt modell) så ser man alla färger och där finns det några olika nyanser av brunt. Tror att alla är rundsydda. Men deras är inte jätte billiga utan ligger väl mellan 320-640 kr (+ ev tillägg om man nu villa ha det). Jag tycker iaf att dessa verkar bra :)

// Hannah

LLLINN
0

#1,3,4 - Tack så jättemycket för tipsen, länkarna är sparade Skrattande

#2 Jag tycker inte att kedja är fulare än något annat på utställning, tvärtom tycker jag att det ser ganska bra ut då kedjorna ofta är tunna och nästan "försvinner" mot bakgrunden. Det blir inte lika ivägen som tyg/läder. Dessutom handlar det inte om att han inte kan gå fint, jag vill bara inte riskera att göra illa min hund ifall att han får ett ryck. Han är en valp ingen robot Glad

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13