Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 1135 ggr
LillPom
0

Behöver lite råd (iväntan?)

Hej alla !

Jag bara undrar till er alla som o ckså har väntat valp :)  hur var det för er när beskedet kom att de blivit födda?? Hur gjorde ni?? När fick ni träffa eran valp första gången ? :) Haden i mycke kontakt med uppföddaren emellan det?

Jag känner att jag bara vill veta nu ! XD varför måste tiden gå så långsamt! Så behöver lite råd av andra erfarna av detta ;)

Vovvie94
0

jag har själv inte väntat valp, emn jag har varit på en kennel under sommarenGlad när första valpen var född ringde uppfödaren till hon som skulle välja valp först. sedan hade hon turen att en av köparna till en hane ringde just när sista valpen (enda hanen) föddes!

Valpköparna kom dagen då valparna blev 5 veckor, de ska inte träffa andra än familjen innan dess, och vanligtvis på den här kenneln var valpköparna där var och varannan dag, så ofta och länge de kundeGlad

Erika89
0

Jag väntar valp precis nu, han föddes för en vecka sen.
Jag har väntat på denna kull sen juni, så gick på helspänn de sista dagarna.

Min uppfödare skickade ett sms till mig direkt första hanen var född. Sen så har vi haft kontakt via facebook efter det med bilder och uppdateringar. :)

Pratar nästan dagligen med min uppfödare, det blir att vi sitter och pratar mycket på facebook :P

Jag kommer nog åka och hälsa på dom redan när de är 4 veckor, men uppfödare ser lite olika på det där.

När min mamma födde upp hundar så fick vänner komma och hälsa på vid 4 veckor och valpköparna vid 5-6 veckor första gången.

Så det är nog en smaksak och hur vaktig tiken är :)

russin
0

Jag hade ju 35 mil till mina senaste två valpar och den senaste åkte jag ner och kikade på när dom var 5 veckor. Före dess är det liksom dels inget att se (mer än ett gäng valpar som mest liknar marsvin) och dels så stör man bara tiken i onödanGlad

Min valpkull fick inga utomstående se förrän dom var 5 veckor. Är helt onödigt riskera ta hem smittor, främmande människor osv före dess. Det går så bra skicka ev bilder via datorn tills det går bra med besök.

WildaE.R
0

Vi fick träffa valpen när den var en vecka, sedan kom vi lite som vi gick under tiden vi väntade. Så vi hade bra kontakt med både hund och uppfödare från början