Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 1948 ggr
Fridaaaa
0

Val av hundtäcke

Ska köpa ett hundtäcke till Lillan.
Tror det är bäst för henne, då hon blir lätt stel i lederna när det är riktigt kallt. Då hjälper väl ett vanligt täcke ganska bra väl?

Hon är ca 75 cm över ryggen men hittar mest som är 70 eller 80 cm över ryggen, vilket hade ni valt då?

Hittat fina på Hööks nämligen till vettigt pris :P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Minisen
0

Back on Track?

Föder upp:

Eurasier
www.godmode.se

Birma och Perser
www.minitassens.se

Noa-Nisse
0

Har exakt samma problem Klenod är också 75, så jag valde ett 80 i hurrta…. Men det visade sig att de är ganska stora i storleken så det blev ganska stort. Men så köpte jag en fleeceoverall att ha under. Men det är mest för att hålla värmen bättre för att hon fryser så lätt och det är väl inte det som är preoblemet med lillan.

Hade jag varit dig så hade jag gått till en djuraffär och testat täcke för att sen gå hem och beställa ett via internet :) billigare.

Medarbetare på Hundar.ifokus

Fridaaaa
0

#2 Våran djuraffär här har inte så stora hundtäcken :(
Kollat även på Börjes men dom har inte heller så stora :/ 65 cm har dom som max, eller om det är 70, men inte större :(

#1 Nej för dyrt. Kostar ett ex antal hundralappar till en stor hund. Men kollat in fina på Hööks :D Dom har till vettiga priser ;)

Michaela-N
0

Jag tror att hon ska ha ett Back On Track. Lite dyrare men verkar vara värt pengarna.

Minisen
0

#3 Arken Zoo Odenplan har 50% rabatt på alla sina back on track täcken :)

Föder upp:

Eurasier
www.godmode.se

Birma och Perser
www.minitassens.se

Fridaaaa
0

#4 Det kostar på tok för mycket, kollat redan, men kostar 600-1000 kr i hennes storlek, fungerar tyvärr inte :S
Som student går inte det att lösa tyvärr.

(ja jag har pengar till veterinär osv men inte så bra att lägga på ett täcke kanske)

Michaela-N
4

#5 Va, är det sant! Borde åka dit o titta då! Vill också ha BoT =)

Fridaaaa
0

#5 Jag har inget Arken Zoo här nere i Blekinge eller i närheten tyvärr och dom har ingen webbshop heller tyvärr (men tydligen på gång, när ja kollade upp det hehe)

Anibaz
0

BoT har benskydd som sägs vara fantastiska mot stela leder. Min tik ska få sådana, då hon också blir stel när det är kallt. Sen har hon ett fodrat täcke också, från Sjöhagen Wear.

Fridaaaa
0

#9 Okej får kolla in det! :)
Vart köpte du det täcket? :)

Anibaz
0

#10 Jag köpte dom oanvända av en kompis då dom var för stora för hennes hund.

Fridaaaa
0

#11 Aha okej :)

Lilllens
0

Hurtta då? Dem har ju fina täcken och verkar bra :)

Fridaaaa
0

#13 Tänkte inte jag på bara haha ska kolla det,tack :D

[Zipzee]
0

På Facebook finns flera sidor där du kan hitta begagnade hundprylar, bara ett tips :)

Fridaaaa
0

#15 Ja jag är redan medlem på några men har inte hittat någon som säljer så pass stor tyvärr:) Väldigt få :) tack ändå! :D Ska se om jag hittar fler såna FB sidor :D

Praefatio
0

Horseware har hundtäcken med 75 cm rygglängd, strl. XXXL. Googla Horseware, andra länken är absolut billigast och har väldigt trevlig service. Horseware gör egentligen hästtäcken och är det bästa av det bästa när det kommer till hästtäcken, så jag kan tänka mig att deras hundtäcken är väldigt slitstarka och bra!

Fridaaaa
0

#17 OK tack! Ska kolla upp det :D

[Forest]
0

Om du tänkt åkta till g-kås så ta dig en titt där, jag såg jätte billiga snygga täcken när jag var där stora storlekar. Är du ute efter billigare finns väl börjes, hööks, även rusta har väl lite täcken men där har jag ingen koll alls.

Fridaaaa
0

#19 Inget planerat, har en bra bit dit, så det blir dyrt med bilresa tyvärr.FlörtRynkar på näsan

Börjes har jag kollat, bor i närheten, men finns inte i så stor storlek, bara upp till 65-70 cm :(
Hööks har jag kollat (som det står i #0 hihi) hittade några snygga där :)
Rusta har inte heller i hennes storlek :( & inte Ö&B heller suck :(

[Forest]
1

20 då för du köpa täcke för ponny på börjes  Flört

Fridaaaa
0

#21 Haha ja skulle vara det då hihi