Magens utveckling
Hej alla !
Tänkte att jag nu skapar en tråd som har enbart med väntan om dräktigheten! Som jag kan uppdatera i istället för att skriva en rubrik som bara har med kanske 2 veckor osv :)
Men iaf till saken, jag var till uppfödaren i lördags! Helt underbart tiken har börjat fått en ganska så stor mage, hon är i 4th veckan nu ungifär. Så typ 4 veckor kvar!! Den här tiken har förut fått 4 valpar i en kull och det finns stor chans att hon gör det igen med tanke på hur magen ser ut nu.
Någon mer här som väntar valp?? Skriv gärna här! Det kan vara en liten valp tråd samtidigt ;) Lägg gärna upp bilder på era sötnosar!
Gud så söt! :D
Det blir en liten pomeranian för mig :)
Ooo ;) Lägg gärna upp den filmen! hehe ;)
#3 Tack tack :).
Åh, dom är såå söta ju!!
Ja nog är det söta :) med mycket energi! :D
Crestas var jag lite inne på ett tag faktiskt ;)
#5 Jag älskar min kines :D Fina hundar är dom faktiskt
Tass!
Hoppas verkligen det blir en tik nu 
Härligt 
"Jag" väntar valp ju, men den är inte ens i ugnen ännu 
Väntar med på valp men är inte i ugnen :-)
Hehehe hoppas det blir någon i ugnen snart! Vilken ras ? :)
Oj vad är det för ras må jag få fråga ;)
Vad är det för ras ? ! Vad mycket valpar som kommer upp snart ;)
Det är frusterandes nu… Tiden går långsamt! Men som tur så planerar jag och min sambo att flytta, vi söker bara efter en lägenhet just nu :) Men vi tittar på en 3a så har vi gott om plats till mina ''bebisar'' :D
#12 Nederlandse kooikerhondje =)
Väntar också valp och förhoppningsvis är den på jäsning nu då det är några veckor sedan tiken parades =)
#12 perro dogo mallorquin :d
Ooo! :D De är så himla goa hundar!
Hehe en långhårig eller korthårig ? :) Min sambos syster har en ruskigt söt Chihuahua.
Håller alla tummarna ! :D!
Oj inte så vanlig! Har faktiskt aldrig sätt en i verkligheten :S
Nu har jag fått ett datum då tiken förväntas valpa!! runt den 10 November!!! Jag är helt till mig! Kommer verkligen inte kunna sova den veckan… :P
Fick medelande idag !! :D Min uppföddare har räknat fel på tikens dräktighet! Istället för 10 november så är de runt den 3 november!!! :D Så 1 vecka kvar!!!!! :D:D:D:D:D:D Håll tummarna för oss !
#18 ??? Hur går det till? Har han/hon ingen koll på vilket datum tiken parades? 
Suck… hon trodde tiken blev parad sista parningen :P … Men hon började fundera då magen var så stor redan nu.
Hon håller ju på med många parningar just de veckorna som hon parade sin egen tik :P Så de är väl inte så enkelt att hålla koll på allt ? Förstår inte varför man inte kan förstå att inte alla behöver beräkna allt?? Finns massa uppföddare som jag sätt som inte heller har 100% koll :P
Med risk för att låta som en surkärring…
Men jag skulle ALDRIG stödja en kennel som inte har 100 % koll på sina kullar!
Du säger att det är svårt att hålla koll på "allt" om man har flera kullar samtidigt. Ja då ser man till att bara ta så många kullar man har tid för.
Missar man parningsdatumet är "det är svårt för jag har många andra kullar" i alla fall för mig ingen godtagbar ursäkt.
Hon parade bara 1 av sig egen tik ;) De andra var besök från bland annat england och italien.
Men jag stödjer henne :) För jag känner henne och jag vet att hon har haft så många friska djur och varit med om allt vi detta laget :)
Så jag skulle inte kunna be om någon bättre :) Så nu är de jag som stödjer och inte du ;)
Så du tror inte att någon uppföddare har inte nån gång inte varit exakt säker på datumet?? :P Det har nog hänt alla och kommer hända alla.
#23 Känns lite trist med uppfödare som inte har koll
Det är ju inte jag som ska ha valpen, men jag tycker att hunduppfödning är ett slags ansvarstagande som innebär att man inte kan bortförklara misstag med att man har för många kullar. Det är självklart helt OK att glömma bort eller ta fel på saker och ting. Men det var själva ursäkten jag störde mig på.
#24 Ja självklart kan det hända alla, misstag är ju mänskligt
Men man ska inte ta fler kullar än vad man har tid för.
Äsch jag låter nog mer negativ än vad jag är.
Är ju jätteglad för din skull Surina, att du får din valp snart 
Hon har ju inte haft fler kullar ? Så jag förstår inte det :P Hon har ju bara 1 kull nu på g ? Så den delen förstår inte jag :P De andra är ju bara andra som har kommit för att bli parade med en av hennes hanar men hon har ju inte haft de tikarna kvar.
Såklart det är ansvarstagande men de finns alltid fel. Du kan ju aldrig vara hundra på vilken av parningarna som tiken blev dräktig på. Det var ju bara de som var problemet.
Hon trodde att de var de sista men hon visste ju att de kunde vara den första.
Så nu är hon 100 % säker att tiken blev dräktig på första parningen :P Så jag ser inte problemet med det direkt. För hon vet ju om att de kunde hända men tiden var de som skulle ge slutsatsen.
Hon har gjort så mycket för den här rasen för att de inte ska gå som i usa så för mig är hon någon som jag skulle vilja stöda.
Hellre henne en någon som har 100% koll direkt vilket är typ omöjligt men har importerat från USA för att hanen är snygg. Trotts den stora chansen för BSD i usa.
Man räknar alltid från första parningen om man gör fler för att inte riskera missa ev valpning, så varför någon helt plötsligt räknar från den sista parningen känns märkligt - men det är inte min sak att avgöra
Fortfarande suck :P Tycker det känns ganska så orelevatn???? Nu är jag glad men tydligen är detta ett du får inte vara glad forum :P