Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 472 ggr
[littlecat]1
1

Vad för ras passar mig?

Jag kommer nog skaffa hund om ett, två år. Men jag funderar över, vilken ras? Tycker nästan alla hundar är så himla fina, men det är ju inte bara utseendet som spelar roll, utan hur hunden är i sinnet.

Skulle vilja ha en hund som är lugn, smart - eller lätt att arbete med och lära trick, ev. mer allergivänlig (så att min mamma kan komma och hälsa på mig). Hur stor den är spelar ingen roll.

Tipsa gärna om hundraser! :)

joheck
0

Vad vill du göra med hunden? Berätta gärna lite mer om hur en dag skulle se ut för en framtida hund.

Frida B
0

Pudel eller någon av bichonraserna?

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[eeklund]
0

Har en Chinese Crested.. dom är fina hundar :). Jag tål inte alla hundar men denna ras tål jag. Dom är dock väldigt envisa så man måste vara ännu mer envis än dom liksom, men annars är det toppen hundar! Glada, lättlärda (min tjej kunde t.ex ''ligg'' efter bara någon timme) och är en väldigt lugn och fin ras (om man bortser från valptiden, haha)

[littlecat]1
0

#1 Jag skulle vilja ha den mer som sällskap, mysa med den, gå ut och gå, träna olika trick, leka med den, men den ska kunna vara lugn också och ta det lugnt :)

[littlecat]1
0

#3 Dom tycker jag verkar fina! Jag ska läsa lite om dom tror jag :) Det är ju trots allt inte nu jag ska skaffa hund, utan när det går.

[eeklund]
0

#5 Ja, ha det i åtanke :) Finns ju håriga varianter av dom med om man föredrar det (dom har inte dåliga tänder som den nakna varianten kan få t.ex).. riktigt fina hundar! Sällskapliga, kärleksfulla.. min tjej ligger tätt intill mig på nätterna, ibland under min hake och ibland på min kind med sitt ansikte :). Hon blir glad så fort någon hälsar på henne..

joheck
0

#4 Ok. En bichon havanais skulle nog kunna passa. De anses även vara allergivänliga. Lättlärda och pigga hundar som inte kräver allt för mycket. Med nerklippt päls kräver de inte så fasligt mycket med pälsvård.