Maltese + coton de tulear
Vad tror ni om denna hunden?
Vill ha en "orädd" mjuk hund som sällskap med bra lydnad och även intresse för agility.
Ingen gläfsig rädd liten sak med andra ord.
Det får du se, ingen blandras blir den andra lik
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Det är omöjligt att förutspå något när det gäller blandraser, man köper ju grisen i säcken i sådana lägen.
Nu är ju de raserna så lika varandra så det lär väl inte bli ett så stort lotteri som när man skaffar en blandning mellan väldigt olika raser.
Men om vi inte ser till blandningen utan till varje ras för sig. Erfarenheter av det?
Coton de tuléar är en favoritras, det var bestämt att vi skulle ha en cotte men det blev en havanais mest pga färgen.
Tänk på att maltesern är en ras som kräver VÄLDIGT mycket pälsvård och cottarna kräver också en del så det blir förmodligen en blandning som du får lägga ner mycket tid på pälsvård. Badning regelbundet och samma med kamning/borstning.
Cottarna är glada, livliga små saker som gillar aktivitet men som ändå klarar av slöardagar. De kan också hoppa riktigt högt, har själv sett det med egna ögon och dom ser riktigt roliga
Nu är det inte så att alla cottar gör det, men dom har kapaciteten så att säga.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Tack :)
Har hört att malteser ofta har mkt vakt och är ganska skälliga. Åsikter på det?
malteser dom är som vakthundar men jag ser inget negetivt med det.Min hund charlie är en malteser och han är så himla pussig och lättlärd! jag har lärt honom ligg sitt spela död vacker tass give me five puss och sjunga!! 
Charlie kan också hoppa hans rekord är 60 cm det kanske inte är så mycket men han är faktiskt ganska liten.
Det jag tycker om malteser är: Lättlärda,Pussiga,Väldigt söta 
fast ett negativt är attdom kan vara liite skälliga.Charlie skällde förut på gamla gubbar men det har han slutat med nu men han brukar skälla på andra hundar när bebbe är med men det behöver inte vara på alla maltesers.Sen också att dom kräver mycket pälsvård.Men vi brukar klippa honom och sen har vi en jacka till honom :)
bild på charlie
Tack så mycket för bra info :)