- Som en hund!
Åh är så fruktansvärt trött på detta! Varje dag, bokstavligen talat, driver folk mig till vansinne med det här:
Läraren ber elev att sätta sig ned, några i klassen ropar "som en hund!!!".
En person ber sin kompis gå och hämta en sak och får till svar: jag är inte din hund. Eller om kompisen går och hämtar det hen blivit tillsagd till får höra "voff voff" efter sig av någon annan.
Eller som denna, som är anledningen till detta inlägg, meningen: när han visslar, kolla inte på honom då. Du är ingen hund.
Är det bara jag som tar detta så sjukt kränkande eller är jag bara otroligt känslig? Jag är så sjukt trött på att höra detta, varje dag, i skolan etc. Jag är sjukt trött på att ignorera, ibland vill jag bara komma med ett bra svar men håller mig till att ge en arg blick om jag möter personens blick dvs.
Eller som den här: de behandlar mig som om jag vore en hund. Så hundar SKA behandlas dåligt då eller? Jag håller med dig helt och hållet. Människor ser ner på hundar, djur över huvudtaget. Jag tycker det är extremt kränkande som en hundägare och djur älskare att höra sånt. Tycket det är lite som med grisar, de flesta som inte äter gris säger: de är smutsiga för de rullar i bajs och äter sitt eget bajs. Det gör de ju inte? De rullar i lera för att skydda sin hud. De bökar i jorden, inte i bajs, och der äter varken bajs eller jord. Och OM de skulle gjort det, så blir inte köttet smutsigt för det.

Skulle någon kalla mig för hund (vilket har hänt då jag gick skolan) så säger jag bara ett glatt "Tack", för hundar är ju söta/vackra, smarta, snälla, mysiga och massa annat positivt. 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
jag skulle inte bry mig, däremot som #3 skulle jag bli glad. "Ju mer jag tittar på människan, dessto mer beundrar jag hunden" är väldigt sant enligt mig.
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Men blir väl inte befallen att hjälpa till, utan man hjälper till o ställer upp. Att man säger till elvev o sätta sig ner o inte störa klassen anser inte jag heller hör till detta. Jag skulle inte bry mig faktist, jag anser det låter lite barnsligt o antagligen har klassen kört in sig på detta med "hund". Hoppas det går över, men jag skulle inte bry mig om någon sa woff woff eller annat ändå. 
Inget att bry sig om. De gör ju det bara för att tramsa och jag tror inte det ligger några djupare värderingar i det :)
#2 Aa den där är också riktigt sjuk. Så sant!!
#3 Jo i och för sig… Ingen har någonsin sagt så till mig men jag hatar att höra hur folk säger så till varandra. Även om hundar är precis så som du beskriver det så tycker jag verkligen det är så otroligt kränkande att höra eftersom jag vet att det dom menar är negativt.. Det är synd hur folk ser ner på hundar, eller så handlar det om ren okunskap. Skulle någon däremot säga så till mig hade jag faktiskt sagt "tack!". 
Haha, nä, folk får säga vad de vill om både hundar och grisar, jag känner mig inte kränkt av det.
Det är ju som att ta illa upp när killarna retades "är det gott med hästkött" när man var liten. När jag gick i mellanstadiet brukade ett par killar i klassen sätta sig vid samma bord som mig i matsalen när vi åt hamburgare, och fråga om jag äter Fligge idag (häst på en ridskolan), hehe.
Ändring: Jag har förresten aldrig ens hört den där "hund"-grejen som #0 pratar om. Kommer det från nån film eller nåt..? Eller är det bara nåt ungar i skolan säger idag? Hm. (Känner mig gammal plötsligt.)
#2 Det beror faktiskt på vilka grisar du pratar om ;). Inom grisproduktionen så är det vanligt att grisar rullar sig i sin egen skit, eftersom de inte har möjlighet att bada i gyttjepölar. Men hade det fått välja hade de helt klart valt gyttjepölar. Personligen blir jag mer kränkt av människor som påstår sig vara djurvänner inte gör aktiva etiska val när de är i affären och inhandlar kött. Nu är de ju olika vart olika personer drar den etiska gränsen och vilka rättigheter man tycker att djur har, men folk som säger sig vara djurvän och samtidigt fullkomligt struntar i eller inte reflekterar över vad de stoppar i sig irriterar mig.
#9 Håller med. Det irriterar mig också.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
#9 det visste jag faktiskt, men jag struntade i att skriva det :p Vad menar du med etiska val? Jag ser till så att mamma alltid köper svenskt kött och när vi köper ägg så säger jag alltid åt henne att hon MÅSTE ta ägg från frigående höns utomhus. Halal kött äter jag INTE för jag tycker att det är djurplågeri. I skolan äter jag vegetariskt för jag vet inte vad de har fått sitt kött ifrån… Jag skulle vilja vara vegetarian men jag har blodbrist och lågt blodtryck så min syster (utbildad sjuksköterska) säger att jag borde vänta med att bli veg tills jag är äldre…
Sådana där språkliga uttryck, framför allt i skolan, finns alltid men tack och lov så förändras uttrycken.
När jag gjorde mina fältförlagda studier under socionomutbildningen, var jag på en högstadieskola. Jag höll på att smälla av, då ordet/uttrycket "hora" användes så mycket att jag till och med skrev studien om just det.
Nu sägs inte "hora" alls mer eller mindre, inte på den skolan åtminstone, utan har ersatts med andra uttryck som är på nåt sätt "inne" just nu.