Sommartips (sprid vidare)
Fick nedanstående via mail och sprid det vidare via era kanaler på nätet.
_"När du ser en varm hund eller annats djur i en bil**
SMS:a bilnumret till: 71456**
Då får du tillbaka namnet på ägaren till bilen och du kan ringa nummerupplysningen för att få fram telefonnumret. Då kan man ropa upp förarens namn på t.ex utställningar, vid varuhus, köpcenter eller liknande tillställningar. Delge så många du kan denna informationen. Ju fler som vet om detta, desto större chans att vi snabbt kan klara hundarna om vi stöter på detta."_
Väldigt bra. :) Har lagt ut det på ridsport.ifokus också, eftersom många hästmänniskor har hund..
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

#1 Stort tack för din insats. Har även tackat dig i tråden. Hoppas fler ställer upp med infospridning gällande ämnet!

Jag har lagt ut detta på några ifokussajter som jag är medlem på! Väldigt bra att veta så här i sommartider hur man ska göra om man ser ett djur i en varm bil.
Kramar//Carro
har använt mig av den tjänsten väääldigt länge, bra till mycke =D
Kanonbra tips!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Jättebra…nu är det inknappat i min telefon =)
japp. de använder jag mig av också.. de kan hjälpa många vovvar.. eller annat djur för den delen
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Om inte det fungerar, ring polisen, om inte de kan komma inom rimlig tid, slå själv sönder bilrutan. Ha gärna ett vittne bredvid som intygar att hunden / djuret var i dåligt skick.

Har satt in det inne på iller.ifokus också.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
*putt*
Puttar
putt
Hejja Freja nu puttar vi av bara 17 =)

Putteliputt
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Kanonbra info!…ska även skicka det vidare till dom jag känner

Tack MorganP. Väldigt bra att du tipsar om detta.
Midsommarputt :)