Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 11189 ggr
[postmortum91]
0

morrar under lek

Hej, jag undrar bara om det är ett problem om ens valp morrar under lek? Alltså med oss människor. Han kan göra det när någon ska jaga honom eller bara busa, han ställer sig i lekposition och kan morra och skälla samtidigt som han liftar på svansen och sedan springer iväg i ett ryck men när leken är slut så kommer han fram som vanligt.

Ska vi försöka göra något åt hans morr, är det ett problem eller en naturlig sak?

Vad gäller det även med hundar som morrar när man leker dragkamp med dem? Vår valp gör inte det, men jag hade en Shih Tzu som morrade när man lekte dragkamp med henne. Är det dåligt eller spelar de ingen roll?

Maja2
3

Helt naturligt

[Besan]
0

Det e väldigt vanligt och inte några problem. Hos vissa hundar är det till och med rastypiskt. Min rottis tex, morrar hemskt mycket vid lek och mys, och varje gång är det olika typer av morr :P

Fridaaaa
0

Våran tik på snart 5 år morrar under lek ibland :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

kodex
0

Som sagt, inget att vara orolig över så länge det bara är lek-morr :)

[Doglovers]
0

Jag har rena lejonen här när vi leker. Så det är helt naturligt.

nadilda
0

Dolly morror en massa när vi leker Skrattande

[postmortum91]
0

Okej va skönt, tänkte bra att vara säker. Sambon uppskattar de inte för han var orolig att det inte var något bra. Men nu kan han slapna av och leka för fullt istället :P

Portie
0

Inget ni behöver oroa er för, valpar leker, morrar, piper, skäller och låter på alla möjliga vis och det är inget man behöver ta på allvar. Min hund morrar väldigt mycket, speciellt när han är glad, vill ha uppmärksamhet, leker, hälsar, ja nästan jämt och det är så han pratar liksom. Han morrar extremt mycket vid lek också och biter mig i armarna, men han vet när han ska sluta och hur hårt han kan bita.

Så tycker absolut att ni ska leka på!

[Forest]
0

Det är lite roligt o höra för Enja morra inte under lek med oss förut utan det kom mer när vi fick Donna som hon börja morra även under lek med oss. Men så har hon aldrig gillat kampa. Som andra har sagt är det helt nartuligt inget o vara orolig för mina leker o tojar nu mera med oss oxå o jag tycker det är kul att de går in för leken så pass mycket :) Då är våra inte valpar längre Flört

russin
0

Oj - mina låter som värsta tigrarna när dom leker tillsammans och ävne om jag leker med dom (t ex dragkamp). helt vanliga busmorrSkrattande

[Highonbluetomorrows]
1

Jag kan ibland morra för att få igång en hund i leken! Det är ju skitkul!

MEN, det ska fortfarande vara på "mina villkor" det leks. Inte så att hunden inte får bjuda upp till lek, men den ska ändå kuna sansa sig om det skulle vara så. Är den för taggad när det inte önskas, så avbryts helt enkelt leken. Jag ska även kunna ta kamptrasan om vi kampar. Morrar hunden vid rätt tillfällen så morrar jag kanske tillbaka ;).

Se det positivt, hunden snackar med er! Och råd din sambo att läsa "Hundars och vargars beteende" (sök på hund i fokus efter den ;))

Smullis
0

Helt normalt :)

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Indira
0

Låt honom morra på!

Mina hundar får både bita och brotta ner mig under lek, jag ger tillbaks. Så länge jag bestämmer när vi ska börja leka och när leken är slut så får dom vara hårdhänta, blir dom för hårdhänta piper jag till och då fattar dom och lugnar sig :) Jag nyper och brottar ner dom jag också, blir jag får hårdhänt så säger dom till… :) Precis som Fredrik Steen;)

http://www.youtube.com/watch?v=ttmmHrAA1vE

Jenniferri
0

Wille morrar även en massa under lek och även skäller Oskyldig Beror på vad det är för lek. Är det t.ex dragkamp kan han morra en del när han tar i eller när jag håller fast för att han försöker slita den ifrån mig och vid t.ex när han får sina busryck eller när vi leker en konstig jagar lek så kan han skälla en del och finta som en galning ;)

// Hannah

WildaE.R
0

När hunden morrar när den leker är det oftast inget "morr" utan man säger ibland att man ska lära sig skillnaden mellan morra och joddla, när en hund leker och morrar så joddlar den mest ( ett glatt morr ) så låt den morra på!