Hanhund som bäddar
Jag har en kastrerad hanhund som ofta ska bädda filt och täcken innan han lägger sig ner.
Är det vanligt att hanhundar gör så, för jag har bara sett tikar göra det?
han kanske tror att han är en tik? :D
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Vad menar du med bädda?
Vår okastrerade hanvalp går runt i sin bädd och kan krafsa lite innan han lägger sig. Om det är att bädda.
Tror det är ganska vanligt, min hane gör likadant.
Haha, vår ungkastrat har en liten ritual som är en blandning mellan bäddning och busryck som visar att 'nu är det dags att långsova'. Svår att beskriva, men ja, vår hanhund gör också det (:
Det är ganska vanligt att de flesta hundar gör det, vissa gör det "tydligare" än andra.
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se
#1 Haha, han är ganska feminin faktiskt xD
#2 Han går runt och krafsar upp filten/täcket till en boll och sen slänger sig på den. (Ser inte hur det kan vara bekvämt dock xD)
#3 Okej, då är det inte bara min hund som är knasig :p
#4 Haha random :p
#5 Okej, tack =)
Min hane gör så också :)
Hade en njuffe som "bäddade" i vattnet på soliga sommardagar… Han puttade stenar till rätta, krafsade runt så att allt låg korrekt och lade sig sedan i vattnet och stornjöt. Det var det bästa han visste när solen låg på.
Medarbetare - Halloween.ifokus
Vår hane bäddar mer än tiken. :)
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.
Min hane bäddar ofta när han ska lägga sig, kan vara i soffan sängen, sin pläd eller sin bädd. Han kan även ta hand om sina leksaker som om dom vore ungar.
Min hane bäddar jättemycket. Vart han än ska lägga sig och sova bäddar han. :) Ser lite roligt ut för ibland kan han bädda i 5-10 min innan han är nöjd. Och han ska alltid sova under täcket, filten eller vad han nu bäddar med.
ALLA hundar bäddar. Därför är det bra att ha en extra filt i deras bädd, så dom får bädda till det innan dom lägger sej. Helt normalt alltså
akillez har 3 stora filtar som han bäddar runt med 
Åh herregud, välkommen hem till oss på studiebesök! Här bäddas det med allt som kan bäddas med. Grabben har ett 5-minuters projekt varje gång han ska lägga sig. Filten/täcket/mattan/tröjan eller vad det nu kan tänkas vara som ska bäddas med måste vara helt perfekt innan han kan lägga sig :P
# 15
Samma här, lite störande när han skall bädda ner sig där jag sover.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Nu har jag inga hanar.. Men när min ena tik ska bädda så håller hon på i ca 5 min, och sen går hon surt därifrån för att de inte blev som hon ville.. Kanske därför hon nästan alltid sover rakt på golvet ^^ hehe
Mvh Jenna
Tintin gjorde det varje kväll innan han skulle lägga sig. Sen la han sig något minut och sedan kom jag och fixade till så det blev bekvämt för mig och förstörde allt för honom.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast