Spyr på morgonen
Igår morse och idag spydde vår hund fem minuter efter att vi vaknat. Hon började "tugga tuggummi" i en minut sen kom den. Igår luktade den förfärligt men idag inte så farligt.
I övrigt är hon pigg och glad, äter och dricker som hon ska. Hon äter lite gräs ibland men inget maniskt och i stora mängder. Är det någon som har en aning om vad detta kan vara? Det är ju så precisa tidpunkter och bara en gång… Vad är det för symptom på mask?
Många frågor när man är förstagångsägare!
Var det galla/skum eller rena kräkningar? Är det galla så kräks hon för att magen är tom :)
Om det är galla, testa ge kvällmaten lite senare eller dela upp kvällsmaten så sista målet blir senare. Så är inte magen helt tom på morgonen :)
Min ena hund hade en period där hon spydde nästan varje morgon. Jag satte kvällsmaten lite senare och efter ett tag har jag kunnat gå tillbaka till vanliga tider utan några problem :)
Mvh Jenna
Okej tack så mycket! Ska dela upp hennes kvällsmat så hon får ena delen senare så får vi se om det blir bättre. :)
jag ger mina 3 gånger per dag just för att de annars lätt kräks vid tom mage.
Hade samma frågeställning här för ett tag sen. Valpen här gjorde så också.
Vi har börjat ge kvällsmaten ca 2h senare och sedan dess har han inte spytt :) Så han var galet hungrig på morgnarna helt enkelt!
Vi delade upp kvällsmaten igår och ingen spya idag så det funkade! :)